Pedagogikkens hvordan 2
metodiske ideer for å styrke elevens læringsutbytte
Pedagogikkens hvordan
- Format: Pocket
- Antall sider: 214
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Pedagogikkens hvordan
- EAN: 9788202344757
- Kom i salg: 29. juli 2011
- Utgivelsesår: 2011
- Bidragsyter: Øzerk, Kamil (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Undervisingsferdigheter og -metoder
459,-
De viktigste faktorene for elevenes læring i skolen er gode skoledager, gode undervisningstimer, gode venner og aller viktigst: gode lærere. For å kunne være god, trenger læreren å ha bred pedagogisk-metodisk kompetanse.
I denne boka presenterer forfatteren pedagogisk-metodiske ideer for læreren til bruk i undervisningen. Han behandler temaer som tilpasset opplæring, differensiering, læringsstrategier, pedagogiske prinsipper og strategier, arbeidsmåter, opplæringsformer, fremgangsmåter i undervisningen, lesing av læreboktekster og vurderingsarbeid.
Dette er den andre boka om «pedagogikkens hvordan» der Kamil Øzerk tar til orde for å heve statusen til de pedagogiske metodene. Læreren trenger et stort repertoar å spille på for å bli en god lærer, og bøkene kan bidra til å utvikle den profesjonelle yrkesutøvelsen.
Denne boka er nyttig for lærere, PP-rådgivere, skoleledere, pedagogikkstudenter og studenter ved lærerutdanningene.
I denne boka presenterer forfatteren pedagogisk-metodiske ideer for læreren til bruk i undervisningen. Han behandler temaer som tilpasset opplæring, differensiering, læringsstrategier, pedagogiske prinsipper og strategier, arbeidsmåter, opplæringsformer, fremgangsmåter i undervisningen, lesing av læreboktekster og vurderingsarbeid.
Dette er den andre boka om «pedagogikkens hvordan» der Kamil Øzerk tar til orde for å heve statusen til de pedagogiske metodene. Læreren trenger et stort repertoar å spille på for å bli en god lærer, og bøkene kan bidra til å utvikle den profesjonelle yrkesutøvelsen.
Denne boka er nyttig for lærere, PP-rådgivere, skoleledere, pedagogikkstudenter og studenter ved lærerutdanningene.