Vurdering for læring
- Format: Pocket
- Antall sider: 136
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788276341935
- Utgivelsesår: 2007
- Bidragsyter: Dobson, Stephen (for) ; Engh, Knut Roar (for) ; Høihilder, Eli Kari (for)
- Utgave nr.: 6
- Emnekategori: Pedagogikk
399,-
Hva er vurdering?
Hvordan kan vurdering integreres i undervisningen i tråd med Kunnskapsløftet?
Hvorfor er elevmedvirkning nødvendig for at arbeidet skal resultere i økt læringsutbytte?
Hvordan kan elevvurdering resultere i bedre tilpasset opplæring?
Hvordan kan god elevvurdering føre til større motivasjon for videre innsats?
Undervisning kan gjøres spennende ved å integrere elevvurdering i undervisningen. Metodene bygger på forskning om hvordan barn lærer. Elevvurdering kan brukes som en didaktisk nøkkelfaktor i undervisningen og føre til at tilpasset opplæring gjennomføres i større grad, og med bedre læringsutbytte.
Vurdering for læring kan brukes i arbeidet med planlegging og gjennomføring av forskjellige vurderingsformer, slik som mappevurdering, vurderingsdialoger, loggføring, alternative prøveformer og skriftlig og muntlig vurdering.
Hvordan kan vurdering integreres i undervisningen i tråd med Kunnskapsløftet?
Hvorfor er elevmedvirkning nødvendig for at arbeidet skal resultere i økt læringsutbytte?
Hvordan kan elevvurdering resultere i bedre tilpasset opplæring?
Hvordan kan god elevvurdering føre til større motivasjon for videre innsats?
Undervisning kan gjøres spennende ved å integrere elevvurdering i undervisningen. Metodene bygger på forskning om hvordan barn lærer. Elevvurdering kan brukes som en didaktisk nøkkelfaktor i undervisningen og føre til at tilpasset opplæring gjennomføres i større grad, og med bedre læringsutbytte.
Vurdering for læring kan brukes i arbeidet med planlegging og gjennomføring av forskjellige vurderingsformer, slik som mappevurdering, vurderingsdialoger, loggføring, alternative prøveformer og skriftlig og muntlig vurdering.