Veiledningsmetodikk
en håndbok i praktisk veiledningsarbeid
- Format: Spiral
- Antall sider: 172
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788276344417
- Utgivelsesår: 2004
- Bidragsyter: Høigaard, Rune (for) ; Mathisen, Petter (for) ; Jansen, Oscar (ill)
- Utgave nr.: 11
- Emnekategori: Karriereveiledning, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
479,-
Veiledningsmetodikk – En håndbok i praktisk veiledningsarbeid svarer på det tilbakevendende spørsmålet: – Men hva skal jeg gjøre da, når jeg veileder? Boken er skrevet for personer som har eller skal ha veiledningsoppgaver i yrkes- og utdanningssammenheng, og den henvender seg til veiledere, mentorer, coacher, rådgivere, praksisveiledere, konsulenter og ledere.
Veiledningsmetodikk – En håndbok i praktisk veiledningsarbeid er en metodebok i veiledningspedagogikk. Den presenterer en rekke metodiske og strategiske framgangsmåter som er av betydning for å få til en god og effektiv kommunikasjon i veiledningsarbeidet. Boken er utformet som en alfabetisk oppslagsbok med praktiske og instruktive råd og framgangsmåter. Boken kan brukes i ulike sammenhenger hvor målet er å utvikle praktisk veilederkompetanse. Den passer i videre- og etterutdanningssammenheng og er godt egnet for kurs og selvstudium. Målet med boken er å gi hjelp til å utvide det veiledningspedagogiske repertoaret og skape et bedre utgangspunkt for å utvikle egne strategier og metoder.
Veiledningsmetodikk – En håndbok i praktisk veiledningsarbeid er en metodebok i veiledningspedagogikk. Den presenterer en rekke metodiske og strategiske framgangsmåter som er av betydning for å få til en god og effektiv kommunikasjon i veiledningsarbeidet. Boken er utformet som en alfabetisk oppslagsbok med praktiske og instruktive råd og framgangsmåter. Boken kan brukes i ulike sammenhenger hvor målet er å utvikle praktisk veilederkompetanse. Den passer i videre- og etterutdanningssammenheng og er godt egnet for kurs og selvstudium. Målet med boken er å gi hjelp til å utvide det veiledningspedagogiske repertoaret og skape et bedre utgangspunkt for å utvikle egne strategier og metoder.