Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst
- Format: Pocket
- Antall sider: 247
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205582804
- Kom i salg: 14. mai 2024
- Utgivelsesår: 2024
- Bidragsyter: Askland, Leif (for) ; Sataøen, Svein Ole (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Barne- og utviklingspsykologi
519,-
I denne boka lærer du om nye tilnærminger til å forstå små barns oppvekst og utvikling fra fødsel til skolestart.?
Denne femte utgaven presenterer aktuelle teorier og ny forskning om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill opp gjennom barnehagealder og understreker bildet av barnet som aktør i sitt eget liv, - og i samspill med andre og verden omkring.?
Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Tema som omhandler hvordan barn opplever seg selv, samspill med andre og omverdenen blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og danning.?
Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og læring».?
Denne femte utgaven presenterer aktuelle teorier og ny forskning om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill opp gjennom barnehagealder og understreker bildet av barnet som aktør i sitt eget liv, - og i samspill med andre og verden omkring.?
Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Tema som omhandler hvordan barn opplever seg selv, samspill med andre og omverdenen blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og danning.?
Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og læring».?