Nettbutikk for bedrifter og skoler

Tjenestedesign i det offentlige

fra ide til praksis - den besværlige veien

Tjenestedesign i det offentlige
Tjenestedesign i det offentlige
  • Forfattere: Turid Moldenæs , Hilde M. Pettersen , Kjell Arne Røvik
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 271
  • Språk: Engelsk
  • Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788245044164
  • Kom i salg: 19. nov. 2024
  • Utgivelsesår: 2024
  • Bidragsyter: Moldenæs, Turid (red) ; Pettersen, Hilde Marie (red) ; Røvik, Kjell Arne (red)
  • Emnekategori: Organisasjonsteori
Se flere produktegenskaper
499,-

Kjøp på nett

Tjenestedesign er et verktøy som brukes på stadig flere områder i offentlig sektor, for å skape innovative løsninger på komplekse samfunnsutfordringer. Målet er å utvikle tjenester som er mest mulig brukervennlige og imøtekommer borgernes faktiske behov. Metodene og tilnærmingene som benyttes, er hentet fra ulike designretninger, som grafisk design, interaksjonsdesign, og forretningsdesign. I denne antologien utforskes tjenestedesign som en moderne organisasjonsidé. Den tilbyr grundige og kritiske analyser av disiplinens utbredelse og virkning i ulike deler norsk offentlig sektor. Brukersentrering, samskaping og innovative løsninger er sentrale begreper. Bidragsyterne har et pragmatisk perspektiv, og balanserer mellom å se på tjenestedesign som et effektivt verktøy og som et symbol på innovasjon. Boken gir også et innblikk i disiplinens status i Sverige og Danmark, og stiller spørsmål ved om tjenestedesign virkelig er nøkkelen til å løse offentlig sektors sammensatte utfordringer, eller om det snarere er et symbolsk verktøy som speiler vår tid. TJENESTEDESIGN I DET OFFENTLIGE retter seg mot alle som er interessert i innovasjon, brukersentrering, offentlig sektor og designtenkning. Turid Moldenæs er professor i organisasjon og ledelse, Hilde Marie Pettersen er førsteamanuensis i organisasjon og ledelse og Kjell Arne Røvik er professor i statsvitenskap, alle ved UiT Norges arktiske universitet.