Synlig læring
et sammendrag av mer enn 800 metaanalyser av skoleprestasjoner
Synlig læring
- Format: Pocket
- Antall sider: 553
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Synlig læring
- EAN: 9788202415174
- Kom i salg: 21. aug. 2013
- Utgivelsesår: 2013
- Tittel på originalspråk: Visible learning
- Bidragsyter: Hattie, John A.C. (for) ; Goveia, Ingvill Christina (ove)
- Utgave nr.: 3
- Emnekategori: Pedagogisk psykologi
679,-
John Hatties banebrytende bok, Synlig læring, er en sammenfatning av resultatene fra mer en 15 års forskning med flere millioner elever involvert, og representerer den største samlingen av evidensbasert forskning som er gjort noensinne på hva som faktisk virker i skolen for å forbedre læring.
John Hattie er professer og direktør ved Melbourne Education Research Institute på universitetet i Melbourne, Australia, og er æresprofessor ved universitetet i Auckland, New Zealand. Han er forfatter av boken Synlig læring og medforfatter av Intelligence and Intelligence Testing, begge publisert av Routledge forlag.
Norsk forord ved Thomas Nordahl.
John Hattie er professer og direktør ved Melbourne Education Research Institute på universitetet i Melbourne, Australia, og er æresprofessor ved universitetet i Auckland, New Zealand. Han er forfatter av boken Synlig læring og medforfatter av Intelligence and Intelligence Testing, begge publisert av Routledge forlag.
Norsk forord ved Thomas Nordahl.