- Format: Pocket
- Antall sider: 334
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Rebecka Martinsson
- Serienummer: 2
- EAN: 9788205565012
- Kom i salg: 3. jan. 2022
- Utgivelsesår: 2022
- Tittel på originalspråk: Det blod som spillts
- Bidragsyter: Larsson, Åsa (for) ; Østby, Andreas E. (ove)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Krim med kvinnelige hovedpersoner, Kriminal: politi
Tilbudspris
209,-
Ordinær pris
229,-
Dette er andre bok med Rebecka Martinsson i hovedrollen.
Det er sommernatt i nordsvenske Jukkasjärvi. Med et kubein i hånden venter morderen på offeret sitt, presten Mildred Nilsson.
Nilsson er både feminist og kontroversiell; hun har vært på kant med arbeidsgiveren, mennene i lokalsamfunnet og jaktlaget. Det er flere som har hatt grunn til å ønske livet av henne. Og snart blir hun funnet hengende i en kjetting under kirkeorgelet.
Da politiet et par måneder senere har trappet ned etterforskningen på grunn av manglende bevis, reiser stockholmsadvokaten Rebecka Martinsson til Jukkasjärvi for å rydde opp i kirkens juridiske affærer. I Mildreds skap finner hun trusselbrev og papirer som gjelder kirkens finanser. Med ett får drapssaken aktualitet igjen.
Elle
«Åsa Larsson skriver langt i overkant av genrens tradisjonelle kvalitetskrav.»
Terje Stemland, Aftenposten
Det er sommernatt i nordsvenske Jukkasjärvi. Med et kubein i hånden venter morderen på offeret sitt, presten Mildred Nilsson.
Nilsson er både feminist og kontroversiell; hun har vært på kant med arbeidsgiveren, mennene i lokalsamfunnet og jaktlaget. Det er flere som har hatt grunn til å ønske livet av henne. Og snart blir hun funnet hengende i en kjetting under kirkeorgelet.
Da politiet et par måneder senere har trappet ned etterforskningen på grunn av manglende bevis, reiser stockholmsadvokaten Rebecka Martinsson til Jukkasjärvi for å rydde opp i kirkens juridiske affærer. I Mildreds skap finner hun trusselbrev og papirer som gjelder kirkens finanser. Med ett får drapssaken aktualitet igjen.
«Åsa Larsson skriver langt i overkant av genrens tradisjonelle kvalitetskrav.»
Terje Stemland, Aftenposten