- Format: Pocket
- Antall sider: 117
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215027227
- Kom i salg: 13. mai 2016
- Utgivelsesår: 2016
- Bidragsyter: Calvert, Christine (for)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Reklame, Skrive- og redigeringsguider
319,-
«Skriv så det selger!» er en morsom og lettfattelig bok om teknikker vi alle kan lære. Det er en verktøykasse for deg som vil overbevise, overtale og selge.
Skriver du brosjyre- eller reklametekster? Sender du ut pressemeldinger? Eller har du en blogg som skal vekke interesse for produktene dine? Her får du praktiske tips du kan ta i bruk med en gang for å skrive tekster som treffer.
Du lærer:
- målgruppefokus
- enkle retoriske virkemidler
- oppbygging av teksten
- sjangerbevissthet
- om ord og bilder som får leseren til å våkne
Denne 3. utgaven inneholder et nytt kapittel om innholdsmarkedsføring; om å skrive slik at leseren husker deg og forbinder produktene dine med noe positivt.
«Stappfull av gode eksempler og praktiske råd - og veldig morsom!»
Helene Uri, forfatter og språkviter
«Dette er en annerledes og uvanlig underholdende fagbok - praktisk orientert og med svært gode eksempler og tips. Med hjelp fra historiefortelling, retorikk og kreative metoder viser «Skriv så det selger» veien til gode, selgende tekster innenfor mange sjangre.»
Rune Semundseth, businessmastering AS, forretningsutvikler, foredragsholder og forfatter/skribent
«Christine Calvert skriver lett, morsomt og givende. Det er sjelden jeg ser fram til å lese en fagbok på sengen, men denne er unntaket!»
Kristin Hessen Olsen, informasjonsdirektør, Nexans
Skriver du brosjyre- eller reklametekster? Sender du ut pressemeldinger? Eller har du en blogg som skal vekke interesse for produktene dine? Her får du praktiske tips du kan ta i bruk med en gang for å skrive tekster som treffer.
Du lærer:
- målgruppefokus
- enkle retoriske virkemidler
- oppbygging av teksten
- sjangerbevissthet
- om ord og bilder som får leseren til å våkne
Denne 3. utgaven inneholder et nytt kapittel om innholdsmarkedsføring; om å skrive slik at leseren husker deg og forbinder produktene dine med noe positivt.
«Stappfull av gode eksempler og praktiske råd - og veldig morsom!»
Helene Uri, forfatter og språkviter
«Dette er en annerledes og uvanlig underholdende fagbok - praktisk orientert og med svært gode eksempler og tips. Med hjelp fra historiefortelling, retorikk og kreative metoder viser «Skriv så det selger» veien til gode, selgende tekster innenfor mange sjangre.»
Rune Semundseth, businessmastering AS, forretningsutvikler, foredragsholder og forfatter/skribent
«Christine Calvert skriver lett, morsomt og givende. Det er sjelden jeg ser fram til å lese en fagbok på sengen, men denne er unntaket!»
Kristin Hessen Olsen, informasjonsdirektør, Nexans