- Format: Pocket
- Antall sider: 113
- Språk: Kurdisk
- Forlag/Utgiver: Almater Forlag AS
- EAN: 9788278581179
- Kom i salg: 3. nov. 2015
- Utgivelsesår: 2015
- Bidragsyter: Hejab, Abdollah (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Læremidler: førstespråk/morsmål
248,-
Leseboka KURDÎ, ZIMANÊ ME YE 3 er den tredje boken i en
nivåbasert bokserie på 3 bøker for elever med kurdisk bakgrunn i norske skoler. Målgruppen for denne boken er hovedsakelig elever i klassetrinn 5, 6 og 7 som har nordkurdisk eller kurdisk kurmandji som hoved dialekt. Bokserien kan like gjerne brukes av eldre elever og voksne personer.
KURDÎ, ZIMANÊ ME YE 3 som betyr kurdisk er vårt språk 3 skal være lett å forstå, enkel å bruke og morsom å lese. Formålet er å motivere elever til å like språket og lære å bruke kurdisk både muntlig og skriftlig. Boka har hovedfokus på elevenes lytteevne og lære-muligheter gjennom repetisjon og gjentakelse. Boka tar også hensyn til barnas kulturelle bakgrunn, og bruker substantiver og temaer som passer inn i den kurdiske kulturkonteksten.
Gjennom denne bokserien skal eleven få mer interesse og kjennskap til, samt forståelse for sin identitet som tospråklig elev i Norge.
Styrking av elevens interesse for egen identitet, selvtillit og stolthet vil på sin side styrke elevens interkulturelle forståelse og tilhørighet.
I tillegg til disse bøkene følger et gratis supplement i form av en omfattende nettside med interaktive oppgaver.
nivåbasert bokserie på 3 bøker for elever med kurdisk bakgrunn i norske skoler. Målgruppen for denne boken er hovedsakelig elever i klassetrinn 5, 6 og 7 som har nordkurdisk eller kurdisk kurmandji som hoved dialekt. Bokserien kan like gjerne brukes av eldre elever og voksne personer.
KURDÎ, ZIMANÊ ME YE 3 som betyr kurdisk er vårt språk 3 skal være lett å forstå, enkel å bruke og morsom å lese. Formålet er å motivere elever til å like språket og lære å bruke kurdisk både muntlig og skriftlig. Boka har hovedfokus på elevenes lytteevne og lære-muligheter gjennom repetisjon og gjentakelse. Boka tar også hensyn til barnas kulturelle bakgrunn, og bruker substantiver og temaer som passer inn i den kurdiske kulturkonteksten.
Gjennom denne bokserien skal eleven få mer interesse og kjennskap til, samt forståelse for sin identitet som tospråklig elev i Norge.
Styrking av elevens interesse for egen identitet, selvtillit og stolthet vil på sin side styrke elevens interkulturelle forståelse og tilhørighet.
I tillegg til disse bøkene følger et gratis supplement i form av en omfattende nettside med interaktive oppgaver.