- Format: Pocket
- Antall sider: 127
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Tell Forlag
- EAN: 9788275224765
- Kom i salg: 13. aug. 2015
- Utgivelsesår: 2015
- Tittel på originalspråk: Abel 2a
- Bidragsyter: Sønnesyn, Gunvor (for) ; Blikås, Sandra (ill) ; Lileng, Tone (ill) ; Revold, Ingse (ill)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Læremidler: matematikk og tallforståelse
110,-
Abel er et matematikkverk for 1.-4.-klasse. Verket vil bestå av følgende komponenter:
Grunnbok a og b samt et oppgavehefte på alle trinn. I tillegg kommer digitale utgaver for elektronisk tavle. Komponentene for 1. og 2. trinn ferdigstilles i løpet av 2014/2015.
Verket tar utgangspunkt i begrepsundervisningsmetoden. Eleven får systematisk trening i å arbeide med viktige begreper og symboler, tall og antall, tallrekker og former og størrelser. Verket har oppgaver på flere nivå.
ABEL knytter kunnskap om læring, begrepsdanning og matematisk forståelse/kompetanse opp mot hovedområdene i læreplanen. Metoden egner seg spesielt godt i klasserom i klasserom med barn fra ulik språk- og kulturbakgrunn.
Forfatteren, Gunvor Sønnesyn, har arbeidet med begynneropplæring i matematikk, begrepstrening og PASS intelligens teori i en lengre periode. Hun er mye brukt foreleser i inn og utland og jobber som daglig som seniorrådgiver i Pedverket kompetanse.
Grunnbok a og b samt et oppgavehefte på alle trinn. I tillegg kommer digitale utgaver for elektronisk tavle. Komponentene for 1. og 2. trinn ferdigstilles i løpet av 2014/2015.
Verket tar utgangspunkt i begrepsundervisningsmetoden. Eleven får systematisk trening i å arbeide med viktige begreper og symboler, tall og antall, tallrekker og former og størrelser. Verket har oppgaver på flere nivå.
ABEL knytter kunnskap om læring, begrepsdanning og matematisk forståelse/kompetanse opp mot hovedområdene i læreplanen. Metoden egner seg spesielt godt i klasserom i klasserom med barn fra ulik språk- og kulturbakgrunn.
Forfatteren, Gunvor Sønnesyn, har arbeidet med begynneropplæring i matematikk, begrepstrening og PASS intelligens teori i en lengre periode. Hun er mye brukt foreleser i inn og utland og jobber som daglig som seniorrådgiver i Pedverket kompetanse.