Sammensatte tekster
arbeid med digital kompetanse i skolen
- Format: Pocket
- Antall sider: 166
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202278267
- Kom i salg: 8. juni 2009
- Utgivelsesår: 2009
- Bidragsyter: Fagerjord, Anders (for) ; Hannemyr, Gisle (for) ; Liestøl, Gunnar (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: dataassistert læring, Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk, Undervisningsutstyr og teknologi
449,-
Sammensatte tekster er ett av hovedområdene i norskfaget i skolen. Gjennom arbeid med tekster som kombinerer skrift med bilde, lyd og/eller levende bilder, skal elevene utvikle en tekstkompetanse som blant annet inkluderer digitale ferdigheter.
Denne boka gir en grunnleggende innføring i sammensatte tekster for lærere og lærerstudenter. Teksttypene skrift, bilde, lyd og levende bilde presenteres på en lettfattelig måte og diskuteres i forhold til digitaliseringens rammer. Forfatterne viser hvordan lærere kan utnytte sin skriftorienterte tekstkompetanse i arbeid med digitale sammensatte tekster i klasserommet.
Temaer i boken:
Skrift, bilde, lyd og levende bilde Digitale sammensatte tekster Digital kompetanse i skolen Sammensatte teksters retorikk Nettsøk og opphavsrett
Denne boka gir en grunnleggende innføring i sammensatte tekster for lærere og lærerstudenter. Teksttypene skrift, bilde, lyd og levende bilde presenteres på en lettfattelig måte og diskuteres i forhold til digitaliseringens rammer. Forfatterne viser hvordan lærere kan utnytte sin skriftorienterte tekstkompetanse i arbeid med digitale sammensatte tekster i klasserommet.
Temaer i boken:
Skrift, bilde, lyd og levende bilde Digitale sammensatte tekster Digital kompetanse i skolen Sammensatte teksters retorikk Nettsøk og opphavsrett