- Format: Innbundet
- Antall sider: 143
- Språk: Nynorsk
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- EAN: 9788203406164
- Kom i salg: 28. mai 2019
- Utgivelsesår: 2019
- Tittel på originalspråk: Salut 8
- Bidragsyter: Engstrøm, Line (for)
- Utgave nr.: 3
- Emnekategori: Læremidler: fremmedspråk: språkopplæring
659,-
Alle kapitlene i Salut har oppgaver og aktiviteter elevene må opp og stå for å løse. Gjennom disse aktivitetene blir det mye lettere for elevene å snakke det nye språket.
Læreboka har tydelig progresjon, systematisk repetisjon og gir god plass til ordlæring og språkstrukturer. Differensieringsmodellen har en todelt struktur; kjernestoff og fordypningsstoff. Oppgavene er organisert etter de grunnleggende ferdighetene lytte, lese, skrive og snakke.
Hvert årstrinn er inndelt i seks temaer elevene kan kjenne seg igjen i. Elevene får jobbe med disse gjennom ulike innfallsvinkler og over tid. På den måten bygger de opp et solid vokabular, gode kommunikative ferdigheter, og de får tid til å gå i dybden.
Mon Journal har skriveoppgaver som dukker opp i hvert kapittel gjennom de tre årene elevene har fransk på ungdomstrinnet. Mon Journal blir en mappe der elevene kan se egen progresjon, snakke om læringsprosessen og vurdere sin egen læring. Til eksamen vil de ha en stor samling egne tekster de kan ta utgangspunkt i.
Læreboka har tydelig progresjon, systematisk repetisjon og gir god plass til ordlæring og språkstrukturer. Differensieringsmodellen har en todelt struktur; kjernestoff og fordypningsstoff. Oppgavene er organisert etter de grunnleggende ferdighetene lytte, lese, skrive og snakke.
Hvert årstrinn er inndelt i seks temaer elevene kan kjenne seg igjen i. Elevene får jobbe med disse gjennom ulike innfallsvinkler og over tid. På den måten bygger de opp et solid vokabular, gode kommunikative ferdigheter, og de får tid til å gå i dybden.
Mon Journal har skriveoppgaver som dukker opp i hvert kapittel gjennom de tre årene elevene har fransk på ungdomstrinnet. Mon Journal blir en mappe der elevene kan se egen progresjon, snakke om læringsprosessen og vurdere sin egen læring. Til eksamen vil de ha en stor samling egne tekster de kan ta utgangspunkt i.