Nettbutikk for bedrifter og skoler

Pedagogisk veiledning

metoder og tilnærmingsmåter

Pocket
Bokmål
Pedagogisk veiledning
Pedagogisk veiledning
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 96
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788278416983
  • Kom i salg: 12. sep. 2019
  • Utgivelsesår: 2011
  • Tittel på originalspråk: Pedagogisk veiledning
  • Bidragsyter: Høihilder, Eli Kari (red) ; Olsen, Knut-Rune (red) ; Kongstein, Casper ()
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Pedagogikk
Se flere produktegenskaper
219,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Boka beskriver metoder og tilnærmingsmåter med bakgrunn i ulike veiledningstradisjoner og teorier om pedagogisk veiledning. Hovedvekten er lagt på det metodiske aspektet, og heftet gir praktiske eksempler og reiser aktuelle problemstillinger med sikte på å bidra til refleksjon, problemløsing og læring. Enkelte av kapitlene bygger på boka «Veiledning av nye lærere i skole og barnehage» (Høihilder og Olsen 2010). Kapitlene er omarbeidet eller nyskrevet for å rette seg mot det brede miljøet som arbeider med pedagogisk veiledning. INNHOLD: - Spørsmålstyper og kommunikasjon, Eli Kari Høihilder - Reflekterende veiledning, Knut-Rune Olsen - Mesterlære, Per Trondsen - Didaktisk relasjonstenkning som metaperspektiv, Hanne Lund-Kristensen - Faglige nettverksgrupper, Knut-Rune Olsen - Reflekterende team, Knut-Rune Olsen - Observasjon og veiledning, Tony Burner - Mikrolæring, Roar Engh - Gestaltveiledning, Per Trondsen - Dialogbasert gruppeveiledning, Kirsten Sivertsen Worum - Coaching, Eli Kari Høihilder - Løsningsfokusert tilnærming (LØFT), Vivian M. Luth-Hansen og Eli Kari Høihilder - Tegning som verktøy i veiledning, Kirsten Sivertsen Worum - Logg og blogg, Anne-Eliasbeth Utklev og Tor Arne Wølner - SØT-modellen: Fokus på endring, handling og mestring, Kjartan S. Kversøy Dette er en bok for alle som arbeider med veiledning i lærerutdanningen, i tillegg til praksislærere, skoleledere og lærere i skole og barnehage som ønsker å utvikle sine veiledningsstrategier ut fra teoretiske og praktiske problemstillinger i yrkeshverdagen. Heftet tar også sikte på å inspirere til bruk av kollegaveiledning i skoler og barnehager.