Organisasjonsidentitet
- Format: Pocket
- Antall sider: 164
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202394776
- Kom i salg: 27. nov. 2014
- Utgivelsesår: 2014
- Bidragsyter: Colman, Helene Loe (for) ; Olsen, Ove (ill)
- Utgave nr.: 3
- Emnekategori: Organisasjonsteori, Sosiologi: arbeid og arbeidskraft
499,-
Organisasjonsidentitet gir en oversikt over eksisterende forskning og teori på feltet, og knytter dette sammen med empiriske eksempler til andre organisasjonsfenomener. Hva skjer med medarbeidernes organisasjonsidentitet ved oppkjøp og fusjoner? I hvilken grad er det viktig å ta hensyn til de ansattes opplevelse av organisasjonsidentitet for å få til en vellykket integrasjonsprosess?
Organisasjonsidentitet handler om «hvem vi er som organisasjon». I bokens første del beskrives i korte trekk:
Hva organisasjonsidentitet er
Hvordan organisasjonsidentitet utvikles
I hvilken grad, og hvordan, organisasjonsidentitet endres
Spørsmålet om «hvem vi er som organisasjon» har mange konsekvenser for strategi, endring og ytelse i virksomheten. Andre del av boken tar for seg hvordan organisasjonsidentitet henger sammen med virksomheters strategiutvikling og -endring, oppkjøp og fusjoner og internasjonalisering.
Organisasjonsidentitet handler om «hvem vi er som organisasjon». I bokens første del beskrives i korte trekk:
Hva organisasjonsidentitet er
Hvordan organisasjonsidentitet utvikles
I hvilken grad, og hvordan, organisasjonsidentitet endres
Spørsmålet om «hvem vi er som organisasjon» har mange konsekvenser for strategi, endring og ytelse i virksomheten. Andre del av boken tar for seg hvordan organisasjonsidentitet henger sammen med virksomheters strategiutvikling og -endring, oppkjøp og fusjoner og internasjonalisering.