Nettbutikk for bedrifter og skoler

Omdømme

rykter, sladder og tøvprat

Omdømme
Omdømme
  • Forfattere: Jon-Arild Johannessen , Johan Olaisen , Bjørn Olsen
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 281
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788202283568
  • Kom i salg: 9. mars 2009
  • Utgivelsesår: 2009
  • Bidragsyter: Johannessen, Jon-Arild (for) ; Olaisen, Johan (for) ; Olsen, Bjørn (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
Se flere produktegenskaper
729,-

Kjøp på nett

I overgangen til et globalisert kunnskapssamfunn vil behovet for å være unik og synlig øke. Dermed vil virksomheters og enkeltpersoners omdømme få økt betydning. I Omdømme fokuserer forfatterne på omdømmestyring, kommunikasjonsstrategi og de ansattes personlige omdømme.


Innenfor omdømmestyring viser forfatterne hvordan virksomheten kan anvende en strategisk tilnærming til omdømmet, samt hva som kan legges i begrepet omdømmekapital. Omdømmerisiko og målig av omdømme diskuteres også. Deretter diskuteres de sentrale elementene innenfor ryktespredning: Rykter og sladder, tøvprat, ryktesmedene og ryktesmia. Avslutningsvis ser forfatterne på håndtering av ryktespredning, både for virksomheter og enkeltpersoner.


Forfatterne tar også for seg ulike kommunikasjonsstrategiene som kan anvendes i ulike kontekster og situasjoner og presenterer kommunikasjonsprosesser, intern og ekstern kommunikasjon samt kommunikasjonskultur.


Omdømme er basert på forskning og er i første rekke skrevet for ledere på alle nivåer, både i privat og i offentlig sektor, men er også aktuell for alle som har interesse for ledelse som fagområde. Boken er også myntet på studenter på bachelor- og masternivå.