- Format: Spiral
- Antall sider: 246
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205504394
- Kom i salg: 2. jan. 2018
- Utgivelsesår: 2017
- Bidragsyter: Lerdahl, Erik (for) ; Lerdahl, Erik (ill)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
539,-
Ønsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer effektivt og målrettet med nyskapning?
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet.
For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.
Boken egner seg for:
• organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning
• prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid
• arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder
• studenter og elever som vil lære seg kreative metoder
• lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet.
For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.
Boken egner seg for:
• organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning
• prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid
• arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder
• studenter og elever som vil lære seg kreative metoder
• lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen