Nettbutikk for bedrifter og skoler

Metodebok for mediefag

Metodebok for mediefag
Metodebok for mediefag
  • Forfattere: Knut Helland , Karl Knapskog , Leif Ove Larsen , Hallvard Moe , Helge Østbye
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 319
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788245014556
  • Kom i salg: 25. juli 2013
  • Utgivelsesår: 2013
  • Bidragsyter: Helland, Knut (for) ; Knapskog, Karl (for) ; Larsen, Leif Ove (for) ; Moe, Hallvard (for) ; Østbye, Helge (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Forskningsmetoder: generelt, Medievitenskap
Se flere produktegenskaper
549,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Metodebok for mediefag er en innføring i sentrale forskningsmetoder i mediefaget. Boka handler om studiet av nye og tradisjonelle medier. Forfatterne tar utgangspunkt i at metodekunnskaper er nødvendige både for å gjennomføre egne forskningsprosjekter og for å forstå og ha et kritisk forhold til funn og teorier som presenteres i den medievitenskapelige litteraturen. Kildekritikk, tekst- og diskursanalyse, kvalitativt intervju og observasjon, spørreskjema og kvantitativ innholdsanalyse er blant metodene som behandles i boka. Forfatterne diskuterer også et utvalg vitenskapsteoretiske grunnlagsproblemer. I denne fjerde utgaven av boka har sosiale medier fått større plass. Boka er skrevet for studenter i ulike mediefag, og egner seg i tillegg godt for studenter innenfor tilgrensende fagområder som kulturfag, journalistikk, informasjon og markedsføring. Alle forfatterne er ansatt ved Institutt for informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen. Helge Østbye, professor Knut Helland, professor Karl Knapskog, universitetslektor Leif Ove Larsen, professor Hallvard Moe, professor