- Forfattere: Morten Grandal , Frode Elton Haug
- Format: Pocket
- Antall sider: 307
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Nøtteskallserien
- EAN: 9788205600126
- Kom i salg: 6. feb. 2024
- Utgivelsesår: 2024
- Tittel på originalspråk: Grandal/Haug - Markedsføringsrett i et nøtteskall 3.utgave EBOK
- Bidragsyter: Grandal, Morten (for) ; Haug, Frode Elton (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Markedsrett
449,-
Boken gir en grunnleggende og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven.
Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt.
Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.
Denne tredje utgaven av boken tar for seg de omfattende endringene i markedsføringsloven som trådte i kraft 1. oktober 2023. Både nye regler for prismarkedsføring, krav til brukeromtaler og prissammenligningstjenester, forbud mot dørsalg og nye retningslinjer for beregning av overtredelsesgebyr ved brudd på loven, er omtalt.
Boken er også oppdatert med omtale av sentrale dommer i saker om bl.a. ulovlige etterligninger eller brudd på god forretningsskikk næringsdrivende imellom. Ny praksis fra Markedsrådet og de siste direktivene og forordningene fra EU på markedsføringsrettens område er også omtalt. Boken er nyttig både for studenter og for advokater, næringsdrivende, reklamebyråer og andre praktikere som trenger en innføring i en rettslig disiplin av stor betydning for både forbrukere og næringsdrivende.
Flere i samme serie.
Merk produktene som skal legges i handlekurven