- Format: Pocket
- Antall sider: 263
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Ledelsesfag
- EAN: 9788256271450
- Kom i salg: 11. jan. 2011
- Utgivelsesår: 2011
- Tittel på originalspråk: Markedsføringsledelse
- Bidragsyter: Holan, Mette (for)
- Utgave nr.: 6
- Emnekategori: Salg og markedsføring
599,-
Markedsføringsledelse inngår i et læreverk som består av tre bøker med fokus på ledelsesfag. Bøkene er spesielt godt egnet for fagskolen; både til LØM-fagene på de tekniske linjene, til ledelsesfag generelt på fagskolenivået og i mesterbrevutdanningen. Avdelingsledere og prosjektledere i private og offentlige virksomheter vil også kunne ha utbytte av læreverket. Markedsføringsledelse tar utgangspunkt i markedsplanmodellen. Boka fokuserer på markedsplan- og markedsstrategiprosessen, forretningsideer, kjøpsatferd, markedsundersøkelser, situasjonsanalyser og markedssegmentering. Konkurransemidlene pris, produkt, distribusjon, påvirkning og personal gjennomgås grundig. Et kapittel tar også for seg etikk og lover som er viktige å kjenne til i markedsarbeidet. Hvert kapittel har arbeidsoppgaver. Disse bøkene inngår i læreverket: Økonomistyring Organisasjon og ledelse Markedsføringsledelse Forfatter er Mette Holan. Holan arbeider ved Fagskolen i Steinkjer, og har undervist i fagskolen i en årrekke.