Nettbutikk for bedrifter og skoler

Markedsføringsledelse

Markedsføringsledelse
Markedsføringsledelse
  • Forfattere: Kevin Lane Keller , Philip Kotler
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 982
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788205472808
  • Kom i salg: 5. sep. 2016
  • Utgivelsesår: 2016
  • Tittel på originalspråk: Marketing management
  • Bidragsyter: Keller, Kevin Lane (for) ; Kotler, Philip (for) ; Erichsen, Morten (ove) ; Ronæs, Nina (ove)
  • Utgave nr.: 6
  • Emnekategori: Salg og markedsføring
Se flere produktegenskaper
819,-

Kjøp på nett

Norsk tilpasset utgave av selve bibelen innen markedsføring ¿ Kotler og Kellers Markedsføringsledelse.

Den norske utgaven er basert på den 15. internasjonale utgaven fra 2015 og Kotler og Keller fokuserer i den på tre hoveddrivkrefter i økonomien: Globalisering, teknologi og samfunnsansvar. I tillegg har boken et sterkt fokus på tjenester, sosiale medier og mobilmarkedsføring.


Morten Erichsen og Nina Vogt fra Handelshøyskolen BI har stått for den norske tilpasningen av boken. Begge har lang erfaring med undervisning i faget, hvor de legger stor vekt på bruk av praktiske og pedagogisk gode eksempler.


Markedsføringsledelse er derfor gjennomarbeidet med norske caser og eksempler. I tillegg er stoff som ikke er relevant for det norske markedet er kuttet ut. Boken har i alt 23 kapitler.


Ønske om forelesertilgang kan sendes til akademisk@gyldendal.no.



1 Markedsføring i en ny tid

2 Utvikle markedsstrategier og markedsplaner

3 Innhente informasjon og prognostisere etterspørsel

4 Markedsundersøkelser

5 Skape langsiktige lojalitetsforhold

6 Analysere forbrukermarkedene

7 Analysere bedriftsmarkedene

8 Global markedsføring

9 Identifisere markedssegmenter og velge målgrupper

10 Posisjonering

11 Skape merkeverdi

12 Vekst- og konkurransedynamikk

13 Utvikle produktstrategi

14 Utvikle og markedsføre tjenester

15 Lansere nye markedstilbud

16 Utvikle prisstrategier og prisprogrammer

17 Designe og integrere markedsføringskanaler

18 Detaljhandel, engroshandel og logistikk

19 Integrert markedskommunikasjon

20 Massekommunikasjon

21 Digital kommunikasjon: på nett, i sosiale medier og på mobil

22 Personlig kommunikasjon

23 Lede en helhetlig markedsorganisasjon i et langsiktig perspektiv