Markedsføringsledelse
- Format: Pocket
- Antall sider: 982
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205472808
- Kom i salg: 5. sep. 2016
- Utgivelsesår: 2016
- Tittel på originalspråk: Marketing management
- Bidragsyter: Keller, Kevin Lane (for) ; Kotler, Philip (for) ; Erichsen, Morten (ove) ; Ronæs, Nina (ove)
- Utgave nr.: 6
- Emnekategori: Salg og markedsføring
Den norske utgaven er basert på den 15. internasjonale utgaven fra 2015 og Kotler og Keller fokuserer i den på tre hoveddrivkrefter i økonomien: Globalisering, teknologi og samfunnsansvar. I tillegg har boken et sterkt fokus på tjenester, sosiale medier og mobilmarkedsføring.
Morten Erichsen og Nina Vogt fra Handelshøyskolen BI har stått for den norske tilpasningen av boken. Begge har lang erfaring med undervisning i faget, hvor de legger stor vekt på bruk av praktiske og pedagogisk gode eksempler.
Markedsføringsledelse er derfor gjennomarbeidet med norske caser og eksempler. I tillegg er stoff som ikke er relevant for det norske markedet er kuttet ut. Boken har i alt 23 kapitler.
Ønske om forelesertilgang kan sendes til akademisk@gyldendal.no.
1 Markedsføring i en ny tid
2 Utvikle markedsstrategier og markedsplaner
3 Innhente informasjon og prognostisere etterspørsel
4 Markedsundersøkelser
5 Skape langsiktige lojalitetsforhold
6 Analysere forbrukermarkedene
7 Analysere bedriftsmarkedene
8 Global markedsføring
9 Identifisere markedssegmenter og velge målgrupper
10 Posisjonering
11 Skape merkeverdi
12 Vekst- og konkurransedynamikk
13 Utvikle produktstrategi
14 Utvikle og markedsføre tjenester
15 Lansere nye markedstilbud
16 Utvikle prisstrategier og prisprogrammer
17 Designe og integrere markedsføringskanaler
18 Detaljhandel, engroshandel og logistikk
19 Integrert markedskommunikasjon
20 Massekommunikasjon
21 Digital kommunikasjon: på nett, i sosiale medier og på mobil
22 Personlig kommunikasjon
23 Lede en helhetlig markedsorganisasjon i et langsiktig perspektiv