Markedsføringsledelse
- Format: Pocket
- Antall sider: 618
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215017204
- Kom i salg: 5. jan. 2011
- Utgivelsesår: 2011
- Tittel på originalspråk: Markedsføringsledelse
- Bidragsyter: Framnes, Runar (for) ; Pettersen, Arve (for) ; Thjømøe, Hans Mathias (for)
- Utgave nr.: 6
- Emnekategori: Salg og markedsføring
599,-
«Til tross for sitt grundige teoretiske fundament, er Markedsføringsledelse lettlest, oppdatert og ikke minst - breddfull av gode norske eksempler.»
Jan Blichfeldt, direktør Bates
Markedsføringsledelse er en innføringsbok som dekker alle emnene som en markedsfører må beherske. Boken er basert på internasjonal forskning, men er forankret i norsk virkelighet gjennom et bredt tilfang av case og eksempler fra norsk næringsliv.
8. utgave er grundig revidert. I tillegg til en generell faglig oppdatering, og nye eksempler og case søker forfatterne å knytte markedsføringsfaget tettere opp mot økonomifaget.
Markedsføringsledelse henvender seg til i første rekke til studenter som tar et innføringskurs i markedsføring. Men også ledere og markedsførere vil ha stort utbytte av boken enten de benytter den som oppslagsverk eller til selvstudier.
Sagt om boken:
«Normalt er en lærebok og et omfattende oppslagsverk i markedsføring dømt til å bli en nyttig, men akk så kjedelig oppramsing av metoder og akademiske referanser. Markedsføringsledelse bryter denne tradisjonen: Til tross for å ha et grundig teoretisk fundament, er den lettlest, oppdatert og ikke minst - breddfull av gode norske eksempler.»
Jan Blichfeldt,
direktør Bates
«En skikkelig oppdatert markedsføringsbok på norsk. Et must for markedsførerens hverdag. Gir en svært god innføring i rettsregler en markedsfører kan snuble i, krydret med mange gode eksempler. Samtidig gir boken en grundig og en av de beste oppdateringene av Norges nest største kommunikasjonsform (etter avis), nemlig sponsorvirksomhet. Distribusjonskapitlet er, som så godt som hele boken, godt forklart ved hjelp norske bedriftseksempler og norsk hverdag og ikke skjemmet av WalMart og Proctor and Gamble, etc., som de fleste konkurrerende bøker. Markedsstrategien er forklart både med det tradisjonelle Kotler'ske perspektiv og de fire P'er og det nye viktige perspektiv med vekt på levering av gode kundeverdier. Boken gir også god innføring i internett og e-markedsføring som vil prege hverdagen fremover for mange markedsførere. Den er i tillegg lettlest og full av praktiske og gode eksempler. Philip Kotler og andre - watch out !»
Arne Lambech,
Markedsdirektør Nordea Bank
Jan Blichfeldt, direktør Bates
Markedsføringsledelse er en innføringsbok som dekker alle emnene som en markedsfører må beherske. Boken er basert på internasjonal forskning, men er forankret i norsk virkelighet gjennom et bredt tilfang av case og eksempler fra norsk næringsliv.
8. utgave er grundig revidert. I tillegg til en generell faglig oppdatering, og nye eksempler og case søker forfatterne å knytte markedsføringsfaget tettere opp mot økonomifaget.
Markedsføringsledelse henvender seg til i første rekke til studenter som tar et innføringskurs i markedsføring. Men også ledere og markedsførere vil ha stort utbytte av boken enten de benytter den som oppslagsverk eller til selvstudier.
Sagt om boken:
«Normalt er en lærebok og et omfattende oppslagsverk i markedsføring dømt til å bli en nyttig, men akk så kjedelig oppramsing av metoder og akademiske referanser. Markedsføringsledelse bryter denne tradisjonen: Til tross for å ha et grundig teoretisk fundament, er den lettlest, oppdatert og ikke minst - breddfull av gode norske eksempler.»
Jan Blichfeldt,
direktør Bates
«En skikkelig oppdatert markedsføringsbok på norsk. Et must for markedsførerens hverdag. Gir en svært god innføring i rettsregler en markedsfører kan snuble i, krydret med mange gode eksempler. Samtidig gir boken en grundig og en av de beste oppdateringene av Norges nest største kommunikasjonsform (etter avis), nemlig sponsorvirksomhet. Distribusjonskapitlet er, som så godt som hele boken, godt forklart ved hjelp norske bedriftseksempler og norsk hverdag og ikke skjemmet av WalMart og Proctor and Gamble, etc., som de fleste konkurrerende bøker. Markedsstrategien er forklart både med det tradisjonelle Kotler'ske perspektiv og de fire P'er og det nye viktige perspektiv med vekt på levering av gode kundeverdier. Boken gir også god innføring i internett og e-markedsføring som vil prege hverdagen fremover for mange markedsførere. Den er i tillegg lettlest og full av praktiske og gode eksempler. Philip Kotler og andre - watch out !»
Arne Lambech,
Markedsdirektør Nordea Bank