Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet
- Format: Pocket
- Antall sider: 414
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245048681
- Kom i salg: 6. aug. 2024
- Utgivelsesår: 2024
- Tittel på originalspråk: Markedsføring, organisasjon og ledelse
- Bidragsyter: Hjertnes, Frode (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Ledelse og ledelsesteknikker, Salg og markedsføring
739,-
Denne boken dekker markedsføringsledelse, organisasjon og ledelse innenfor LØM-emnet ved fagskolene. En egen lærebok dekker økonomistyringsdelen. Bøkene har som felles siktemål å øve opp studentenes evne til å treffe gode beslutninger for bedriften med hensyn til intern styring og ekstern tilpasning til ønsker og behov i markedet. Et gjennomgående trekk ved fremstillingen er hvordan eksterne krav og forventninger i markedet påvirker den interne styringen av foretaket. Fremstillingen har for øvrig et generelt preg, og eksemplene er hentet fra mange ulike bransjer og virksomheter. Problemstillingene som drøftes i boken, er først og fremst av administrativ og markedsføringsmessig karakter; hvilke kundegrupper bedriften under gitte omstendigheter bør satse på, hvordan ulike markedsføringsvirkemidler kan brukes for å få best mulig gjennomslag i markedet, hvordan virksomheten i gitte situasjoner bør organiseres og ledes, og hvordan rekruttere og motivere medarbeidere. Læreboken inneholder kontrollspørsmål, egentrenings- og caseoppgaver. Denne utgaven er oppdatert i forhold til nye læreplaner og den generelle utviklingen innen digitalisering og bærekraft. Frode Hjertnes underviser i LØM-emnet ved Fagskulen Vestland.