Nettbutikk for bedrifter og skoler

Lesing, lekser og læring

tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen

Lesing, lekser og læring
Lesing, lekser og læring
  • Forfattere: Bente Aamotsbakken , Norunn Askeland , Stein Laugerud
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 120
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Aschehoug
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788215021720
  • Kom i salg: 28. mai 2014
  • Utgivelsesår: 2014
  • Bidragsyter: Aamotsbakken, Bente (for) ; Askeland, Norunn (for) ; Laugerud, Stein (for)
  • Utgave nr.: 2
  • Emnekategori: Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
Se flere produktegenskaper
469,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre.
Denne situasjonen har også betydning både for den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon.

Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen.

Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole.

Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).