Nettbutikk for bedrifter og skoler

Ledelse og læreres læring i team

Ledelse og læreres læring i team
Ledelse og læreres læring i team
  • Forfattere: Melinda Elisenberg Løver , May Britt Postholm
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 153
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788245018493
  • Kom i salg: 7. juni 2016
  • Utgivelsesår: 2016
  • Bidragsyter: Løver, Melinda Elisenberg (for) ; Postholm, May Britt (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Utdanningsadministrasjon og -organisering
Se flere produktegenskaper
299,-

Kjøp på nett

Denne boken tar utgangspunkt i troen på at team er en betydningsfull samarbeidsform når det gjelder å fremme kollektiv læring. Boken ser på hvordan teamledelse kan fremme læreres læring i team og hvilke faktorer lærere opplever som sentrale når det gjelder å oppnå gode resultater i teamarbeid. Med grunnlag i forsknings- og utviklingsarbeid identifiserer forfatterne hvilke strukturelle rammer og kulturelle faktorer som er sentrale med tanke på å tilrettelegge for læring i team. I boken diskuteres også utfordringer i arbeidet med teamutvikling i skolen. I avslutningskapitlet pekes det på tre helt konkrete metoder for å bygge opp en felles kompetanse gjennom teamarbeid i skolen. Boken henvender seg til lærere, skoleledere, lærerstudenter, lærerutdannere, forskere og andre som er interessert i team som en arena for lærings- og utviklingsarbeidet i skolen. Boken er relevant for lærerutdanningen, skolelederutdanningen, master i utdanningsledelse og i etter- og videreutdanning der læreres læring og ledelse av denne er i sentrum. Melinda Elisenberg Løver er lektor med allmennlærerbakgrunn, og hun har mastergrad i utdanningsledelse. Hun arbeider til daglig som avdelingsleder ved Bragernes skole i Drammen. I tillegg er hun frilans kursholder og inspirator. I sin daglige praksis er Løver opptatt av læring og utviklingsarbeid i skolen, særlig hvordan læring i team foregår. May Britt Postholm er professor ved Program for lærerutdanning ved NTNU samt professor II ved Høgskolen Sørøst-Norge. Postholm har hovedsakelig rettet seg inn mot to områder: utdanningsforskning og kvalitativ forskningsmetode. Hun har publisert bøker og en rekke artikler som omhandler undervisning og læring, både nasjonalt og internasjonalt, og flere metodebøker som omhandler kvalitativ metode.