Kultur og samhandling
vg1 salg, service og reiseliv
- Format: Innbundet
- Antall sider: 151
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
- EAN: 9788211036896
- Kom i salg: 15. des. 2020
- Utgivelsesår: 2020
- Tittel på originalspråk: Kultur og samhandling, Brettbok
- Bidragsyter: Grinde, Bjørn Hallvard (for) ; Kalvik, Ingvill (for)
- Utgave nr.: 1
469,-
Vg1 Salg, service og reiseliv er tilpasset fagfornyelsen. Verket består av tre bøker, én til hvert av programfagene:
Forretningsdrift tar for seg ulike ledd i det å drive forretning, fra kjennskap til lovverket, organisering, prissetting og økonomi og HMS til risikovurdering og beredskapsplanlegging. Markedsføring og innovasjon tar for seg ulike ledd i det å selge et produkt eller tjeneste, fra kunnskap om kunder, lovverk, virkemidler og markedsplan til selve salgsprosessen. Kultur og samhandling tar for seg ulike ledd i samhandlingen mellom reise- og servicemedarbeidere og kundene, fra etiske dilemmaer, kulturforskjeller og relasjonsbygging til håndtering av klager og konflikter.
Bøkene bygger på lesestrategiene elevene lærer i grunnskolen. Ingresser og bildetekster gir et godt overblikk over stoffet, og kontrollspørsmål oppmuntrer til å arbeide med teksten. I tillegg er fagteksten supplert med hundre fortellinger om virkelige yrkessituasjoner.
Verket har følgende digitale ressurser: D-bok/Brettbok Begrepsdatabase med bilder Lærerressurs med metodiske tips, feltoppgaver og andre forslag til aktiviserende pedagogikk
Forretningsdrift tar for seg ulike ledd i det å drive forretning, fra kjennskap til lovverket, organisering, prissetting og økonomi og HMS til risikovurdering og beredskapsplanlegging. Markedsføring og innovasjon tar for seg ulike ledd i det å selge et produkt eller tjeneste, fra kunnskap om kunder, lovverk, virkemidler og markedsplan til selve salgsprosessen. Kultur og samhandling tar for seg ulike ledd i samhandlingen mellom reise- og servicemedarbeidere og kundene, fra etiske dilemmaer, kulturforskjeller og relasjonsbygging til håndtering av klager og konflikter.
Bøkene bygger på lesestrategiene elevene lærer i grunnskolen. Ingresser og bildetekster gir et godt overblikk over stoffet, og kontrollspørsmål oppmuntrer til å arbeide med teksten. I tillegg er fagteksten supplert med hundre fortellinger om virkelige yrkessituasjoner.
Verket har følgende digitale ressurser: D-bok/Brettbok Begrepsdatabase med bilder Lærerressurs med metodiske tips, feltoppgaver og andre forslag til aktiviserende pedagogikk