Interaktive tavler i skolen
- Format: Pocket
- Antall sider: 104
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788276349894
- Kom i salg: 3. apr. 2013
- Utgivelsesår: 2013
- Bidragsyter: Wølner, Tor Arne (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
279,-
Dette er er en bok som viser muligheter for en annerledes undervisning ved hjelp av interaktive tavler. Hensikten er å gi lærere og lærerstudenter en kort innføring i bruk av tavlene, samtidig som den retter blikket mot metodiske tips. Interaktive tavler i skolen er en bok utformet for læringsledelse, økt dialog og interaktivitet i klasserommet, og vil medvirke til å gjøre lærerens tavle om til vår tavle. Sentrale tema er lese- og skriveopplæring og matematikk. Alle eksemplene er prøvd ut i praksis og kan brukes og utvikles i lærernes egne undervisningsopplegg.
Målgruppen er lærere og lærerstudenter som ønsker å gi tavleundervisning et løft gjennom økt elevaktivitet for læring. For målgruppen vil boken også kunne fungere som ideutkast for videre arbeid med, og utvikling av, gode undervisningsopplegg med en interaktiv tavle i klasserommet.
Tor Arne Wølner arbeider ved Høgskolen i Vestfold, fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap. Han har i en årrekke arbeidet med undervisning, pedagogikk og integreringa av digitale medier i et didaktisk perspektiv. Han har også vært initiativtager til et eget studium for bruk av interaktive tavler i undervisningen ved Høgskolen i Vestfold, og har vært norsk prosjektleder og forsker i et nordisk samarbeidsprosjekt (Nordic SMART Board Project) rundt bruk av interaktive tavler i undervisningen.
Målgruppen er lærere og lærerstudenter som ønsker å gi tavleundervisning et løft gjennom økt elevaktivitet for læring. For målgruppen vil boken også kunne fungere som ideutkast for videre arbeid med, og utvikling av, gode undervisningsopplegg med en interaktiv tavle i klasserommet.
Tor Arne Wølner arbeider ved Høgskolen i Vestfold, fakultet for humaniora og utdanningsvitenskap. Han har i en årrekke arbeidet med undervisning, pedagogikk og integreringa av digitale medier i et didaktisk perspektiv. Han har også vært initiativtager til et eget studium for bruk av interaktive tavler i undervisningen ved Høgskolen i Vestfold, og har vært norsk prosjektleder og forsker i et nordisk samarbeidsprosjekt (Nordic SMART Board Project) rundt bruk av interaktive tavler i undervisningen.