Inkluderende undervisning i høyere utdanning
oppstartsguide med inkluderende strategier for undervisere
- Format: Pocket
- Antall sider: 169
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202771690
- Kom i salg: 17. jan. 2023
- Utgivelsesår: 2023
- Tittel på originalspråk: Inkluderende undervisning i høyere utdanning
- Bidragsyter: Svendby, Rannveig Beito (for) ; Søbstad, Roy (ill)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Høyere utdanning
379,-
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å
gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dineholde inkluderende introduksjoner ved semesterstartlegge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetninglage universelt utformede PowerPoint-presentasjonerUnderveis får du innblikk i historier og eksempler fra studenter og undervisere fra hele landet. De deler sine erfaringer på godt og vondt. Hva trenger studenter av deg for å delta i læringsfellesskapet? Hva har fungert for andre undervisere som har eksperimentert med inkluderende strategier? Hva er de største undervisningsutfordringene, og hvordan kan de løses? Du får bakgrunnskunnskap, ressurser og refleksive øvelser til å utvikle deg som underviser.
Målgruppen for denne oppstartsguiden er undervisere i høyere utdanning som vil heve sin inkluderingskompetanse, og som søker konkrete verktøy for å komme i gang. Boken kan også brukes som en fagressurs ved høyere utdanningsinstitusjoner i opplæring i pedagogisk basiskompetanse for vitenskapelige ansatte med fokus på inkludering og mangfoldsbevissthet.
gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dineholde inkluderende introduksjoner ved semesterstartlegge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetninglage universelt utformede PowerPoint-presentasjonerUnderveis får du innblikk i historier og eksempler fra studenter og undervisere fra hele landet. De deler sine erfaringer på godt og vondt. Hva trenger studenter av deg for å delta i læringsfellesskapet? Hva har fungert for andre undervisere som har eksperimentert med inkluderende strategier? Hva er de største undervisningsutfordringene, og hvordan kan de løses? Du får bakgrunnskunnskap, ressurser og refleksive øvelser til å utvikle deg som underviser.
Målgruppen for denne oppstartsguiden er undervisere i høyere utdanning som vil heve sin inkluderingskompetanse, og som søker konkrete verktøy for å komme i gang. Boken kan også brukes som en fagressurs ved høyere utdanningsinstitusjoner i opplæring i pedagogisk basiskompetanse for vitenskapelige ansatte med fokus på inkludering og mangfoldsbevissthet.