Hva kan profesjonsstudenter lære av å bli involvert i et forskningsprosjekt?
et eksempel fra barnehagelærerutdanningen
OsloMet skriftserie
- Format: Pocket
- Antall sider: 23
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Skriftserien ved Høgskolen i Oslo og Akershus
- Nivå: Voksen
- Serienavn: OsloMet skriftserie
- Serienummer: 2021/3
- EAN: 9788283643343
- Kom i salg: 30. aug. 2021
- Utgivelsesår: 2021
- Tittel på originalspråk: Hva kan profesjonsstudenter lære av å bli involvert i et forskningsprosjekt?
- Bidragsyter: Garmann, Nina Gram (for) ; Romøren, Anna Sara Hexeberg (for) ; Tkachenko, Elena (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Forskning og informasjon: generelt, Førskoler og barnehager, Lærerutdanning
110,-
I denne rapporten vil vi, som et bidrag til diskusjonen om hva forskningsbasert undervisning kan innebære i profesjonsutdanningene ved OsloMet - storbyuniversitetet, presentere erfaringer fra et prosjekt der studentene ble involvert i et pågående forskningsprosjekt ved barnehagelærerutdanningen. Forskningsprosjektet Flere språk i barnehagen ble ledet av oss, tre lærere som forsker på flerspråklighet i barnehagen.