Grunnbok i strategi
Pocket
Bokmål
- Format: Pocket
- Antall sider: 375
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202294397
- Kom i salg: 5. aug. 2010
- Utgivelsesår: 2010
- Bidragsyter: Fjeldstad, Øystein D. (for) ; Kvålshaugen, Ragnhild (for) ; Lunnan, Randi (for) ; Løwendahl, Bente R. (for) ; Viken, Marie B. (for) ; Wenstøp, Fred (for)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Næringsvirksomhet og ledelse
899,-
Grunnbok i strategi, 3. utgave, inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boken viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boken er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget. Boken selges også som e-bok.
Grunnbok i strategi inneholder blant annet:
- Hva er strategi, og hvem har faget betydning for?
- Hvordan formulere overordnede mål og delmål?
- Hvordan gjøres gode strategiske valg?
- Hvordan konkretisere alternativer?
- Hvordan skaper organisasjoner verdier?
- Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring?
- Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging?
- Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse
- Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner