Ganas vol 2
spansk 1, vg2
- Format: Pocket
- Antall sider: 261
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- EAN: 9788203401329
- Kom i salg: 14. mars 2019
- Utgivelsesår: 2019
- Tittel på originalspråk: Ganas vol 2
- Bidragsyter: Børve, Linn Maria (for) ; Fjerdingren, Aud Marit (for) ; Manjón, Oliver Sánchez (for) ; Montesdeoca, Gloria Hernández (for) ; Rosén, Espen (for) ; Sveia-Nilsen, Stine (for) ; Jakobsen, Marit (ill) ;
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Læremidler: fremmedspråk: språkopplæring
859,-
Alle kapitlene i Ganas har oppgaver og aktiviteter elevene må opp og stå for å løse med andre. Gjennom kreative ¡Levántate!-aktiviteter blir det enkelt for elevene å uttrykke seg på spansk.
Læreboka har tydelig progresjon, systematisk repetisjon og gir god plass til ordlæring og språkstrukturer. Differensieringsmodellen har en todelt struktur; kjernestoff og fordypningsstoff. Oppgavene er organisert etter de grunnleggende ferdighetene lytte, lese, skrive og snakke.
Elevene får jobbe med temaer de kan kjenne seg igjen gjennom ulike innfallsvinkler og over tid. På den måten bygger de opp et solid vokabular, gode kommunikative ferdigheter, og de får tid til å gå i dybden.
Hvert kapittel åpner med to motivasjonssider. Her finner elevene ord det er lett å kjenne igjen fordi de kan norsk og engelsk. Ideen er å oppmuntre elevene til å bruke det de kan fra før, for alt det er verdt. Når de har skjønt at språkene er i slekt og likner, er det mye lettere å tørre å gjette og prøve seg fram på det nye språket. Dette er gode læringsstrategier i praksis.
YO-bokaer skriveoppgaver som dukker opp i hvert kapittel gjennom de to årene elevene har spansk i videregående. YO-boka blir en mappe der elevene kan se egen progresjon, snakke om læringsprosessen og vurdere sin egen læring. Til eksamen vil de ha en stor samling egne tekster de kan ta utgangspunkt i.
Læreboka har tydelig progresjon, systematisk repetisjon og gir god plass til ordlæring og språkstrukturer. Differensieringsmodellen har en todelt struktur; kjernestoff og fordypningsstoff. Oppgavene er organisert etter de grunnleggende ferdighetene lytte, lese, skrive og snakke.
Elevene får jobbe med temaer de kan kjenne seg igjen gjennom ulike innfallsvinkler og over tid. På den måten bygger de opp et solid vokabular, gode kommunikative ferdigheter, og de får tid til å gå i dybden.
Hvert kapittel åpner med to motivasjonssider. Her finner elevene ord det er lett å kjenne igjen fordi de kan norsk og engelsk. Ideen er å oppmuntre elevene til å bruke det de kan fra før, for alt det er verdt. Når de har skjønt at språkene er i slekt og likner, er det mye lettere å tørre å gjette og prøve seg fram på det nye språket. Dette er gode læringsstrategier i praksis.
YO-bokaer skriveoppgaver som dukker opp i hvert kapittel gjennom de to årene elevene har spansk i videregående. YO-boka blir en mappe der elevene kan se egen progresjon, snakke om læringsprosessen og vurdere sin egen læring. Til eksamen vil de ha en stor samling egne tekster de kan ta utgangspunkt i.