Nettbutikk for bedrifter og skoler

Foreldresamarbeid i barnehagen

muligheter og begrensninger - idealer og realiteter

Foreldresamarbeid i barnehagen
Foreldresamarbeid i barnehagen
  • Forfattere: Jon Grythe , Jorunn H. Midtsundstad
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 205
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788276344110
  • Utgivelsesår: 2002
  • Bidragsyter: Grythe, Jon (for) ; Midtsundstad, Jorunn H. (for)
  • Utgave nr.: 4
  • Emnekategori: Førskoler og barnehager
Se flere produktegenskaper
469,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Å få til et godt foreldresamarbeid er en av de store utfordringene et barnehagepersonale til stadighet stilles overfor. Det er da også først i samarbeid med foreldrene at barnehagen kan virkeliggjøre de oppgaver den er satt til å løse. Forfatterne har som utgangspunkt at det i den enkelte barnehage, med sitt ståsted, sitt personale og sine foreldre, er mulig å finne lokale løsninger på hva et godt foreldresamarbeid er. Men selv om foreldresamarbeidet dermed blir forskjellig fra barnehage til barnehage, må alle forholde seg til de samme rammer og retningslinjer.
I boka presenteres en helhetlig modell som vil være til hjelp for barnehagepersonale og foreldre i dette krevende arbeidet, og boka viser hvordan modellen kan anvendes i barnehagen. Margit, Kalpana, Petter og Hanne i «Byggeklossen» barnehage arbeider her sammen med foreldrene for å få til et godt samarbeid ut fra lokale forhold og i tråd med lov og rammeplan for barnehagen. Boka gir faglig kunnskap, grunnlag for å anvende kunnskapene i egen barnehage, og rikelig mulighet til å reflektere over både teori og praksis.
Foreldresamarbeid i barnehagen kan leses av så vel barnehageansatte som foreldre, men er først og fremst tenkt som en grunnbok for førskolelærerstudenter i emnet «foreldresamarbeid i barnehagen».