Nettbutikk for bedrifter og skoler

Forbruksagentene

slik vekket de kjøpelysten

Pocket
Bokmål
Forbruksagentene
Forbruksagentene
  • Forfatter: Christine Myrvang
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 316
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Forente Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788253031941
  • Kom i salg: 16. apr. 2009
  • Utgivelsesår: 2009
  • Tittel på originalspråk: Forbruksagentene
  • Bidragsyter: Myrvang, Christine (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Europeisk historie
Se flere produktegenskaper
Tilbudspris 318,- Ordinær pris 349,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.