- Format: Pocket
- Antall sider: 316
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Forente Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788253031941
- Kom i salg: 16. apr. 2009
- Utgivelsesår: 2009
- Tittel på originalspråk: Forbruksagentene
- Bidragsyter: Myrvang, Christine (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Europeisk historie
Tilbudspris
318,-
Ordinær pris
349,-
Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.