Nettbutikk for bedrifter og skoler

Den nye store ølboka

Innbundet
Bokmål
Den nye store ølboka
Den nye store ølboka
  • Forfattere: Stephen Beaumont , Tim Webb
  • Format: Innbundet
  • Antall sider: 256
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Pegasus Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788244201223
  • Kom i salg: 16. aug. 2013
  • Utgivelsesår: 2013
  • Tittel på originalspråk: The world atlas of beer
  • Bidragsyter: Beaumont, Stephen (for) ; Webb, Tim (for) ; Moen, Rune R. (ove)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Mat og drikke: øl
Se flere produktegenskaper
Tilbudspris 409,- Ordinær pris 449,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
De siste par tiårene har avdøde Michael Jacksons Den store ølboken oppnådd kultstatus både i Norge og internasjonalt. Innen den ble utsolgt for et par år siden hadde den solgt en million eksemplarer i originalutgaven og 13 000 i Norge. Den nye store ølboka har satt seg som mål å videreføre posisjonen som den fremste internasjonale ølbibelen. Tim Webb er som sin forgjenger Michael Jackson, en av verdens meste kjente ølskribenter og fremtredende i CAMRA (Campaign of Real Ale) i England. Stephen Beaumont har en tilsvarende posisjon fra sitt ståsted i Canada. I forordet retter de begge en stor takk og honnør til sin legendariske forgjenger og inspirasjonskilde Michael Jackson. Boka er rikt illustrert med en tiltalende design i stort format, og tar oss med på en fascinerende reise i ølets fotspor: Hvordan det har oppstått, om ulike ølsorter og om hvordan de drikkes og brukes rundt om i verden. Her fortelles om øl fra Skandinavia, Sentral-Europa Amerika, Asia og Afrika; om produksjonsmåter, drikkekulturer og bruk av øl til og i mat. Og ikke minst viser forfatterne hvordan småskalaøl har fått sin renessanse de senere årene, slik vi også kjenner utviklingen fra Norge.