Nettbutikk for bedrifter og skoler

En aksjespekulants erindringer

Innbundet
Bokmål
En aksjespekulants erindringer
En aksjespekulants erindringer
  • Forfatter: Edwin Lefèvre
  • Format: Innbundet
  • Antall sider: 367
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Bonnier Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788234706776
  • Kom i salg: 23. mai 2022
  • Utgivelsesår: 2022
  • Tittel på originalspråk: Reminiscences of a stock operator
  • Bidragsyter: Lefèvre, Edwin (for) ; Ødegaard, Roger (ove)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Biografier: næringsliv og industri, Investering og verdipapirer, Memoarer
Se flere produktegenskaper
Tilbudspris 363,- Ordinær pris 399,-

Kjøp på nett

Utsolgt på nettlager
Den amerikanske børsklassikeren fra 1925 endelig på norsk!

Rangert som en av tidenes «smarteste» bøker i USA.

En aksjespekulants erindringer er boken alle de største investorene har lest og refererer til. Den er regnet som en moderne klassiker innen aksjehandel og finans og kommer ut i stadig nye versjoner i USA. Boken betegnes ofte som en nøkkelroman og er omgitt av mange myter. Rammen er en fiksjonalisert historie basert på livet og karrieren til børsspekulanten Jesse Livermore (1877-1940). Den følger ham fra han tjener sine første tusen dollar på aksjer som 15-åring og til han ender opp som en Wall Street-legende - med store formuer vunnet og tapt på veien. Nesten hundre år etter første utgivelse blir stadig nye lesere inspirert av Lefevres evige innsikter i aksjemarkedets mekanismer. Det handler om børsens psykologi, vurdering av risiko og ikke minst: hvordan oppnå en mental innstilling som gjør at du tåler trykket og konkurransen i finansbransjens nådeløse verden.

Boken viser til gagns aksjemarkedets lunefulle natur, og hva som kreves for å gjennomgående tjene penger som aksjespekulant.
Varg Lukas Folkman, Dagens Næringsliv

«En aksjespekulants erindringer er en fryd å lese. Til tross for at Lawrence Livingstones beretning primært handler om en rekke aksjehandler, blir det aldri kjedelig, og Lefèvre holder hardt på leserens oppmerksomhet fra første til siste side.»
–Varg Lukas Folkman, DN Magasinet