Tegningen lever!
nye dialogiske perspektiver på tegneundervisning i grunnskolen
Pocket
Bokmål
- Format: Pocket
- Antall sider: 140
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788232103645
- Kom i salg: 10. des. 2013
- Utgivelsesår: 2013
- Bidragsyter: Frisch, Nina Scott (red)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Pedagogikk
429,-
Hvordan kan vi undervise i tegning i dagens skole? Hvordan kan vi forstå og begrunne tegneundervisning i grunnskolen og i kunst- og kulturskolen? Denne boken er en samling bidrag fra ulike aktører som har tegning som arbeidsredskap, undervisningsfokus og forskningstema. Til sammen har boken som mål å løfte fram praksiser og å utvikle teori som kan besvare disse spørsmålene. Med utgangspunkt i sosiokulturell teori og det dialogiske aspektet ved tegning, søker bokens forfattere etter begreper som kan brukes for å beskrive, forstå og utvikle tegneundervisningen i klasserommet. Boken er relevant for kunst- og håndverksfaget i grunnskolen, i lærerutdanningene og i kunst- og kulturskolene. Den vil også være aktuell for ansatte i skolefritidsordningen (SFO) og for kunstnere tilknyttet Den kulturelle skolesekken.