- Format: Pocket
- Antall sider: 122
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Forskningsmetoder
- EAN: 9788202655402
- Kom i salg: 30. juni 2021
- Utgivelsesår: 2021
- Tittel på originalspråk: Visuell kommunikasjon
- Bidragsyter: Skrede, Joar (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Forskning og informasjon: generelt, Kultur- og medievitenskap
229,-
Visuelle uttrykksformer er like viktige som tekstlige. Farger, typografi, komposisjoner, bilder og tredimensjonale objekter er meningsbærende størrelser. I boken Visuell kommunikasjon presenteres en sosialsemiotisk tilnærming til analyse av visuelt materiale. Det betyr å analysere hvordan vi bruker semiotiske ressurser til å skape mening i ulike kontekster.
I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.
I boken presenterer forfatteren grunnprinsippene i en sosialsemiotisk tilnærming til kommunikasjon. Det gis også flere eksempler på hvordan metoden kan anvendes i praksis, på alt fra analyse av markedsføringskampanjer til byutviklingsprosjekter, med det visuelle som omdreiningspunkt.
Boken vil være av interesse for studenter og forskere innen samfunnsvitenskapelige og humanistiske fag.