- Format: Pocket
- Antall sider: 185
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245014792
- Kom i salg: 27. feb. 2013
- Utgivelsesår: 2013
- Bidragsyter: Andersen, Svein S. (for)
- Utgave nr.: 4
- Emnekategori: Medievitenskap
439,-
Hva er casestudier? Hvilke muligheter og utfordringer gir casestudier? Hvordan kan vi best planlegge, gjennomføre og vurdere dem? Sentrale temaer i boken er forskningsstrategi, generalisering og forklaring. Forfatter Svein S. Andersen oppsummerer de viktigste delene av metodelitteraturen og legger vekt på å vise hvordan innsiktene der kan brukes. Han presenterer en rekke eksempler for å belyse dette. Boken kan leses på flere måter. Andersen gir leseren en innføring i casestudier samtidig som han legger til rette for fordypning og refleksjon, slik at målgruppen favner studenter fra bachelor- til doktorgradsnivå og forskere. Denne nyutgaven av Casestudier er betydelig omarbeidet, utvidet og oppdatert. Boken har ferske empiriske eksempler, og en rekke temaer er kommet til. Fire kapitler er helt nye. Hvert kapittel har fått oppsummeringsspørsmål og refleksjonsoppgaver. Er bedre biler og bedre sjåfører farlig? Hva forklarer norsk toppidrettssuksess? Gir nordmenn blaffen i miljøet? Svein S. Andersen er professor ved Handelshøyskolen BI og professor II ved Norges Idrettshøgskole.