- Format: Pocket
- Antall sider: 236
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245033731
- Kom i salg: 2. mars 2020
- Utgivelsesår: 2020
- Tittel på originalspråk: Prosjektarbeid
- Bidragsyter: Andersen, Erling S. (for) ; Schwencke, Eva (for)
- Utgave nr.: 2
629,-
Dette er en håndbok for studenter som har prosjektarbeid og prosjektorganisert læring som et ledd i et studium ved en fagskole eller ved en profesjonsutdanning ved høyskole eller universitet.
Boka tar sikte på å bidra til at studentprosjektet blir mer utbytterikt og meningsfullt for studentene, også gjennom sammenlikning med næringslivsprosjekter. Den gir en innføring i arbeidet med å utarbeide problemstillingen og fastlegge målene for prosjektet, samt å planlegge og organisere arbeidet. Den legger vekt på å stimulere til refleksjon og læring, både individuelt og i fellesskap, i alle faser i prosjektarbeidet. Boka viser hvordan man bør søke informasjon fra forskjellige kilder og gjøre egne undersøkelser. Den tar for seg arbeidet med å skrive prosjektrapporten, refleksjonsnotatet og forberedelsene til en muntlig presentasjon av prosjektet.
I denne utgaven er det utdypet hvordan den teknologiske utviklingen endrer arbeidet i et studentprosjekt og hvordan elektroniske hjelpemidler kan brukes. Dessuten er det lagt større vekt på utviklingsmodeller og endringsprosjekter med spiralprosesser, kreativitet og nytenkning i arbeidet.
Hvert kapittel gir råd om hvordan undervisningen bør tilrettelegges og studentgruppene veiledes.
Erling S. Andersen er professor emeritus ved Handelshøyskolen BI. Eva Schwencke er tidligere førsteamanuensis ved OsloMet - Storbyuniversitetet.
Boka tar sikte på å bidra til at studentprosjektet blir mer utbytterikt og meningsfullt for studentene, også gjennom sammenlikning med næringslivsprosjekter. Den gir en innføring i arbeidet med å utarbeide problemstillingen og fastlegge målene for prosjektet, samt å planlegge og organisere arbeidet. Den legger vekt på å stimulere til refleksjon og læring, både individuelt og i fellesskap, i alle faser i prosjektarbeidet. Boka viser hvordan man bør søke informasjon fra forskjellige kilder og gjøre egne undersøkelser. Den tar for seg arbeidet med å skrive prosjektrapporten, refleksjonsnotatet og forberedelsene til en muntlig presentasjon av prosjektet.
I denne utgaven er det utdypet hvordan den teknologiske utviklingen endrer arbeidet i et studentprosjekt og hvordan elektroniske hjelpemidler kan brukes. Dessuten er det lagt større vekt på utviklingsmodeller og endringsprosjekter med spiralprosesser, kreativitet og nytenkning i arbeidet.
Hvert kapittel gir råd om hvordan undervisningen bør tilrettelegges og studentgruppene veiledes.
Erling S. Andersen er professor emeritus ved Handelshøyskolen BI. Eva Schwencke er tidligere førsteamanuensis ved OsloMet - Storbyuniversitetet.