Underveisvurdering og kjennetegn på måloppnåelse
grunnskolen
- Format: Pocket
- Antall sider: 48
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788278417003
- Kom i salg: 19. sep. 2019
- Utgivelsesår: 2011
- Tittel på originalspråk: Underveisvurdering og kjennetegn på måloppnåelse
- Bidragsyter: Gustafson, Trine (for) ; Sevje, Grete (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Barneskoler og ungdomsskoler, Pedagogikk: eksaminasjon og vurdering
123,-
Eleven skal vite hva som er målene for opplæringen og hva som blir vektlagt i vurderingen av hans eller hennes kompetanse. En måte å synliggjøre målene på er å bruke kjennetegn på måloppnåelse. Kjennetegnene hjelper elevene til å forstå hva de skal lære, sette seg mål, arbeide mot målet, justere mål underveis, viser hva elevene kan gjøre for å lære mer og vurdere eget arbeid.
I denne boka viser forfatterne hvordan vi kan gå fram når vi skal lage læringsmål og kjennetegn på måloppnåelse og hvilken plass læringsmål og kjennetegn har når et undervisningsforløp planlegges, gjennomføres, vurderes og dokumenteres.
Dersom dere ønsker kurs med forfatterne av boka, ta kontakt med oss!
I denne boka viser forfatterne hvordan vi kan gå fram når vi skal lage læringsmål og kjennetegn på måloppnåelse og hvilken plass læringsmål og kjennetegn har når et undervisningsforløp planlegges, gjennomføres, vurderes og dokumenteres.
Dersom dere ønsker kurs med forfatterne av boka, ta kontakt med oss!