Kunsten å bryte grenser
tverrfaglig læring i skolen
- Format: Pocket
- Antall sider: 198
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Aschehoug
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788215036182
- Kom i salg: 16. mai 2022
- Utgivelsesår: 2022
- Bidragsyter: Christensen, Hans-Marius Fløtre (for) ; Sunde, Dag Johannes (for) ; Helgesen, Lisbeth (ill)
- Utgave nr.: 1
399,-
Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng.
Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder.
Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder.
Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.