Skriv på PC - lær å lese!
- Format: Pocket
- Antall sider: 77
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788278416259
- Kom i salg: 17. sep. 2019
- Utgivelsesår: 2010
- Tittel på originalspråk: Skriv på PC - lær å lese!
- Bidragsyter: Trageton, Arne (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: dataassistert læring, Lese- og skriveferdigheter, Undervisningsutstyr og teknologi
149,-
Arne Trageton gir i boka Skriv på PC - lær å lese! mange konkrete innspill til hvordan barn i alderen 4 til 10 år ved bruk av PC kan
- produsere bokstaver og ord
- utvikle kreativitet og skaperevne
- oppleve sosialt sampsill
- utvikle skriveglede og leselyst.
Skriving er lettere enn lesing. Skriveleken med bokstaver og ord på PC stimulerer håndskrivingen, forsterker rolleleken og lek med materialer. Mange barn i barnehagen og på 1. trinn skriver seg til lesing lekende lett.
Innhold:
1. Hva sier læreplanverket for grunnskolen og rammeplanen for barnehagen om språklek og IKT?
2. Hvordan forbedre barnas grunnleggende ferdigheter (skriving, lesing, muntlig framføring, kunne bruke digitale verktøy)?
3. Leklæring-språkstimulering-PC-skriving
4. Innredning
5. Erfaringer fra Norge og andre land Skriv på PC- lær å lese! legger opp til tekstskaping og lesing av egen tekstproduksjon i barnehage og skole.
- produsere bokstaver og ord
- utvikle kreativitet og skaperevne
- oppleve sosialt sampsill
- utvikle skriveglede og leselyst.
Skriving er lettere enn lesing. Skriveleken med bokstaver og ord på PC stimulerer håndskrivingen, forsterker rolleleken og lek med materialer. Mange barn i barnehagen og på 1. trinn skriver seg til lesing lekende lett.
Innhold:
1. Hva sier læreplanverket for grunnskolen og rammeplanen for barnehagen om språklek og IKT?
2. Hvordan forbedre barnas grunnleggende ferdigheter (skriving, lesing, muntlig framføring, kunne bruke digitale verktøy)?
3. Leklæring-språkstimulering-PC-skriving
4. Innredning
5. Erfaringer fra Norge og andre land Skriv på PC- lær å lese! legger opp til tekstskaping og lesing av egen tekstproduksjon i barnehage og skole.