Saksbehandling ved tildeling av ressurser til spesialundervisningen 2008
redigert utdrag av en rapport fra Sivilombudsmannen
Pocket
Bokmål
Opplæring og utdanning i Norge
- Format: Pocket
- Antall sider: 48
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Vigmostad & Bjørke AS
- Nivå: Voksen
- Serienavn: Opplæring og utdanning i Norge
- EAN: 9788278415122
- Kom i salg: 17. sep. 2019
- Utgivelsesår: 2008
- Tittel på originalspråk: Saksbehandling ved tildeling av ressurser til spesialundervisningen 2008
- Bidragsyter: Stette, Øystein (red)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Spesialundervisning
69,-
Etter undersøkelser i en kommune har Sivilombudsmannen laget en rapport om saksbehandlingen ved tildeling av ressurser til spesialundervisningen. Heftet gir et redigert utdrag av rapporten.
Heftet inneholder utdrag fra Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen (Dok. 3:10, 2005-2006). I en av flere hovedkonklusjoner slår undersøkelsen fast at det er svakheter ved tilretteleggingen og oppfølgingen av opplæringstilbudet i grunnskolen. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp, er spesielt utsatt.
Du finner også Utdanningsdirektoratets rundskriv Udir-1/07: «Hovedprinsippene ved spesialundervisning og spesialpedagogisk hjelp - presisering av enkelte bestemmelser i opplæringsloven».
Heftet er også aktuelt i forbindelse med fylkesmennenes felles nasjonale tilsyn i 2007 som handlet om tilpasset opplæring og spesialundervisning.
Heftet inneholder utdrag fra Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen (Dok. 3:10, 2005-2006). I en av flere hovedkonklusjoner slår undersøkelsen fast at det er svakheter ved tilretteleggingen og oppfølgingen av opplæringstilbudet i grunnskolen. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp, er spesielt utsatt.
Du finner også Utdanningsdirektoratets rundskriv Udir-1/07: «Hovedprinsippene ved spesialundervisning og spesialpedagogisk hjelp - presisering av enkelte bestemmelser i opplæringsloven».
Heftet er også aktuelt i forbindelse med fylkesmennenes felles nasjonale tilsyn i 2007 som handlet om tilpasset opplæring og spesialundervisning.