Praktisk prosessledelse i skolen
å lede samskapende lærings- og utviklingsprosesser
- Format: Pocket
- Antall sider: 477
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Kommuneforlaget AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788244623650
- Kom i salg: 27. mai 2021
- Utgivelsesår: 2021
- Bidragsyter: Brekke, Borghild (for) ; Tanggaard, Pål (for) ; Nordland, Daniel (ill)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Ledelse og ledelsesteknikker, Utdanningsadministrasjon og -organisering
539,-
Hver dag leder lærere og skoleledere prosesser, både i klasserommet, i utvikling av profesjonsfellesskapet, i møte med foreldre og i andre møter i skolehverdagen.
I alle disse møtene og prosessene tar lærere og skoleledere valg som bidrar til å skape relasjoner, læring og resultater. Denne boken viser deg hvordan du kan innta prosesslederrollen gjennom å stille gode spørsmål og velge metoder som involverer alle til å bidra med sitt beste i samskapende møter og lærings- og utviklingsprosesser, samtidig som relasjoner ivaretas og utvikles.
Boken inneholder teori, modeller, praksiseksempler, kjøreplaner og mer enn 50 konkrete metoder som understøtter en anerkjennende, styrkebasert og samskapende tilnærming til læringsarbeid både i klasserommet og i den helhetlige skoleutviklingen. Boken viser at de samme tilnærmingene til lærings- og utviklingsarbeid kan fungere like godt i klasserommet, profesjonsfellesskapet og foreldremøter.
I alle disse møtene og prosessene tar lærere og skoleledere valg som bidrar til å skape relasjoner, læring og resultater. Denne boken viser deg hvordan du kan innta prosesslederrollen gjennom å stille gode spørsmål og velge metoder som involverer alle til å bidra med sitt beste i samskapende møter og lærings- og utviklingsprosesser, samtidig som relasjoner ivaretas og utvikles.
Boken inneholder teori, modeller, praksiseksempler, kjøreplaner og mer enn 50 konkrete metoder som understøtter en anerkjennende, styrkebasert og samskapende tilnærming til læringsarbeid både i klasserommet og i den helhetlige skoleutviklingen. Boken viser at de samme tilnærmingene til lærings- og utviklingsarbeid kan fungere like godt i klasserommet, profesjonsfellesskapet og foreldremøter.