- Format: Pocket
- Antall sider: 228
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245048018
- Kom i salg: 1. feb. 2024
- Utgivelsesår: 2024
- Tittel på originalspråk: Politikk, lek og læring
- Bidragsyter: Bae, Berit (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Førskoler og barnehager
409,-
I boka Politikk, lek og læring synliggjøres det hvordan barnehagelærerens komplekse arbeid er forankret i nasjonale og internasjonale dokumenter og står i relasjon til overordnede prinsipper som vårt samfunn er forpliktet av. Barns liv i barnehage blir påvirket av mange forhold, og innholdet kaster lys over politiske prosesser så vel som prosesser i barnehagens hverdagsliv. I denne utgaven er det foretatt innholdsmessige oppdateringer og språklige presiseringer.
Boka inneholder konkrete eksempler på lek og læring i praksis, og hvordan barnehagelærere kan møte barn på utviklende måter. Den gir samtidig innblikk i hvordan samfunnsmessige rammer skaper betingelser for det som skjer i barnehagebarns hverdag.
Berit Bae(f. 1944) er dr.philos. og har vært professor i barnehagepedagogikk ved OsloMet. Hun er tildelt utmerkelsen St. Olavs Orden - ridder av 1. klasse. Gjennom arbeid med undervisning, etterutdanning og FoU-virksomhet i samarbeid med praksisfeltet har hun utviklet praksisnær barnehagekunnskap, og publisert både nasjonalt og internasjonalt. Oppmerksomheten har vært rettet mot kommunikasjons- og relasjonsprosesser mellom barnehagelærer og barn, og mot barns medvirkning i barnehagen, formidlet gjennom foredrag, artikler og bøker.
Boka inneholder konkrete eksempler på lek og læring i praksis, og hvordan barnehagelærere kan møte barn på utviklende måter. Den gir samtidig innblikk i hvordan samfunnsmessige rammer skaper betingelser for det som skjer i barnehagebarns hverdag.
Berit Bae(f. 1944) er dr.philos. og har vært professor i barnehagepedagogikk ved OsloMet. Hun er tildelt utmerkelsen St. Olavs Orden - ridder av 1. klasse. Gjennom arbeid med undervisning, etterutdanning og FoU-virksomhet i samarbeid med praksisfeltet har hun utviklet praksisnær barnehagekunnskap, og publisert både nasjonalt og internasjonalt. Oppmerksomheten har vært rettet mot kommunikasjons- og relasjonsprosesser mellom barnehagelærer og barn, og mot barns medvirkning i barnehagen, formidlet gjennom foredrag, artikler og bøker.