Nettbutikk for bedrifter og skoler

Pedagogikk, trender og politikk i klasserommet

empiriske og teoretiske studier av pedagogisk praksis

Pocket
Bokmål
Pedagogikk, trender og politikk i klasserommet
Pedagogikk, trender og politikk i klasserommet
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 259
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788205493889
  • Kom i salg: 3. mai 2017
  • Utgivelsesår: 2017
  • Bidragsyter: Hannås, Bjørg Mari (red)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk
Se flere produktegenskaper
509,-

Kjøp på nett

Skolen blir påvirket av utviklingen ellers i samfunnet. Et eksempel er økningen av psykisk relaterte helseproblemer i befolkningen.
Gjennom overordnete strategier og prinsipper for opplæringen, som tilpasset opplæring og tidlig innsats, og ved hjelp av satsinger som Ny GIV, søker skolemyndighetene å styre utviklingen og å håndtere felles utfordringer i skolen på en konstruktiv og målrettet måte.Mange av oss er engasjert i skoledebatten, og spørsmålene som diskuteres, er mange. Hensikten med denne boken er å gi en vitenskapelig forankret innsikt i hvordan aktuelle samfunnstendenser påvirker skolehverdagen og i hvordan offentlig initierte strategier og tiltak tolkes og omsettes til pedagogisk praksis i skolen. Pedagogikk, trender og politikk i klasserommet er en unik samling empiriske og teoretiske studier av pedagogisk praksis i forskjellige sammenhenger på både individ- og systemnivå i skolen. Sikrere kunnskap om konsekvenser og implikasjoner av politisk funderte satsinger og generelle trender i samfunnet kan bidra til et mer solid kunnskapsgrunnlag for videre debatt og utvikling av skolen. Forskning.no