Naturfag for lærere vg1
- Format: Pocket
- Antall sider: 318
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205545922
- Kom i salg: 12. apr. 2022
- Utgivelsesår: 2022
- Tittel på originalspråk: Naturfag for lærere vg1
- Bidragsyter: Juel, Lars Arne (for) ; Strømme, Alex (for) ; Svendsen, Bodil (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Undervisning i et spesifikt fag, Videregående skoler
659,-
Naturfag for lærere Vg1 er både en naturfaglig og en naturfagdidaktisk bok.
Boka retter seg mot studenter på lektorutdanning, PPU/FPPU, naturfaglærere i videregående skole og lærerutdannere. Boka er blitt vurdert av fagfeller.
Naturfag for lærere Vg1 er delt inn i to deler. Del 1 (kapittel 1–6) omhandler naturfagstoff som er knyttet til kompetansemål for vg1 i læreplanen i naturfag (LK20). Kapitlene dreier seg om naturvitenskap, stoffers egenskaper, bølgefenomener og teknologi, ernæring og helse, arv, evolusjon og bioteknologi, klimaendringer og biologisk mangfold.
Del 2 (kapittel 7–12) handler om ulike måter å arbeide med naturfag på, med et forskningsbasert perspektiv. Denne delen omhandler vurdering, dybdelæring og tverrfaglighet, kritisk tenking og kildekritikk, praktisk- og utforskende arbeid, naturfag utenfor klasserommet og modellbruk i naturfag.
Boka retter seg mot studenter på lektorutdanning, PPU/FPPU, naturfaglærere i videregående skole og lærerutdannere. Boka er blitt vurdert av fagfeller.
Naturfag for lærere Vg1 er delt inn i to deler. Del 1 (kapittel 1–6) omhandler naturfagstoff som er knyttet til kompetansemål for vg1 i læreplanen i naturfag (LK20). Kapitlene dreier seg om naturvitenskap, stoffers egenskaper, bølgefenomener og teknologi, ernæring og helse, arv, evolusjon og bioteknologi, klimaendringer og biologisk mangfold.
Del 2 (kapittel 7–12) handler om ulike måter å arbeide med naturfag på, med et forskningsbasert perspektiv. Denne delen omhandler vurdering, dybdelæring og tverrfaglighet, kritisk tenking og kildekritikk, praktisk- og utforskende arbeid, naturfag utenfor klasserommet og modellbruk i naturfag.