Lærerens relasjonsarbeid
perspektiver, verktøy og caser
- Format: Pocket
- Antall sider: 126
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Cappelen Damm AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788202555184
- Kom i salg: 14. juli 2017
- Utgivelsesår: 2017
- Bidragsyter: Mausethagen, Sølvi (for) ; Skrøvset, Siw (for) ; Slettbakk, Åse (for) ; Søbstad, Roy (ill)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Pedagogikk
339,-
Denne boken vil gi deg som lærer eller lærerstudent utvidet kompetanse i relasjonsarbeid med elever, foreldre og kollegaer. Målet med boken er å bidra til inspirasjon, motivasjon og bevissthet rundt viktige sider av lærerjobben, og samtidig gi konkret bistand og noen «verktøy» som kan brukes på veien.
Boken har to deler. Den første delen handler om læreren som profesjonsutøver i dag, det relasjonelle aspektet ved lærerrollen og hvilken betydning motivasjon og verdsetting har for elevenes læring og utvikling.
I bokens andre del presenteres caser, verktøy og praktiske oppgaver som kan brukes som utgangspunkt for undervisning i lærerutdanningen eller i arbeid mellom lærere. Disse oppgavene er knyttet til arbeidet med elevene, kommunikasjon med de foresatte og samarbeidet med kollegaer og ledelse.
Den relasjonelle kompetansen er en sentral del av lærernes kunnskapsbase, på samme måte som den faglige. Boken viser hvordan du kan gi elevene god undervisning gjennom bevisst arbeid med relasjoner.
Boken har to deler. Den første delen handler om læreren som profesjonsutøver i dag, det relasjonelle aspektet ved lærerrollen og hvilken betydning motivasjon og verdsetting har for elevenes læring og utvikling.
I bokens andre del presenteres caser, verktøy og praktiske oppgaver som kan brukes som utgangspunkt for undervisning i lærerutdanningen eller i arbeid mellom lærere. Disse oppgavene er knyttet til arbeidet med elevene, kommunikasjon med de foresatte og samarbeidet med kollegaer og ledelse.
Den relasjonelle kompetansen er en sentral del av lærernes kunnskapsbase, på samme måte som den faglige. Boken viser hvordan du kan gi elevene god undervisning gjennom bevisst arbeid med relasjoner.