Nettbutikk for bedrifter og skoler

Hva gjør lærerstudenter når de studerer?

lesing, skriving og multimodale tekster i norsk grunnskolelærerutdanning

Hva gjør lærerstudenter når de studerer?
Hva gjør lærerstudenter når de studerer?
  • Forfattere: Nils Rune Birkeland , Eli-Marie Danbolt Drange , Gunnhild Kvåle , Gro-Renée Rambø , Elise Seip Tønnessen
  • Format: Pocket
  • Antall sider: 256
  • Språk: Bokmål
  • Forlag/Utgiver: Aschehoug
  • Nivå: Voksen
  • EAN: 9788215027128
  • Kom i salg: 6. aug. 2018
  • Utgivelsesår: 2016
  • Tittel på originalspråk: Hva gjør lærerstudenter når de studerer?
  • Bidragsyter: Birkeland, Nils Rune (for) ; Drange, Eli-Marie Danbolt (for) ; Kvåle, Gunnhild (for) ; Rambø, Gro-Renée (for) ; Tønnessen, Elise Seip (for) ; (for)
  • Utgave nr.: 1
  • Emnekategori: Lærerutdanning
Se flere produktegenskaper
499,-

Kjøp på nett

De som selv skal bli lærere og undervise andre, hvordan arbeider de med fagets tekster og uttrykksformer i vid forstand? Hvordan leser og skaper de tekster, og hvordan bidrar dette til å utruste dem til å bli gode lærere i fremtidens skole?

Utgangspunktet for denne boka er forskningsprosjektet DigiGLU som har undersøkt tekstpraksiser og medieringsformer i grunnskolelærerutdanninga (GLU) etter reformen i 2010. Spesielt har forskerne vært opptatt av hvilken rolle digitale medier og multimodale tekster spiller i lærerstudentenes arbeid. Digitale medier byr på nye muligheter for å kombinere skrift med bilder og lyd, for aktiv respons, interaktiv utprøving og sosial samhandling. Det har vært satset stort på digitalt utstyr i høyere utdanning gjennom en årrekke, men arbeidsformene har ikke forandret seg tilsvarende. I denne boka analyserer forfatterne konkrete arbeidskrav og trekker inn studentenes refleksjoner omkring hvordan tekster og medier fungerer i læringsprosesser i ulike fag.

Bokas forfattere er alle ansatte ved Universitetet i Agder: professor Elise Seip Tønnessen, førstelektor Nils Rune Birkeland, førsteamanuensis Eli-Marie Danbolt Drange, førsteamanuensis Gunhild Kvåle, førstelektor Magnhild Vollan og professor Gro-Renée Rambø.