Hjem-skole-samarbeid
- Format: Pocket
- Antall sider: 97
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Fagbokforlaget Akademisk
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788245020861
- Kom i salg: 30. juli 2019
- Utgivelsesår: 2019
- Bidragsyter: Bæck, Unn Doris Karlsen (for)
- Utgave nr.: 1
- Emnekategori: Undervisningsmetodikk og utdanningspolitikk, Utdanningsadministrasjon og -organisering
299,-
Samarbeid mellom skole og hjem er viktig for elevens læring og trivsel i skolen. Som lærer må du vite at det er ditt ansvar å legge til rette for samarbeidet. Målet med boka er å gi dem som har skolen som arbeidsplass, noen innspill og åpne for refleksjoner knyttet til foreldres rolle i skolen. Et viktig poeng er hvordan skolen kan bidra til at foreldrene blir en ressurs for sine egne barn og for skolen som helhet.
I denne boka knytter forfatteren foreldreinvolvering til perspektivene til Epstein, Bourdieu og Bronfenbrenner, og forklarer hvorfor det er en sammenheng mellom å forstå disse perspektivene og forstå foreldrenes forutsetninger for å involvere seg i barnas skolearbeid og skolegang. Boka er skrevet for grunnskolelærerutdanningsstudenter og pedagogikkstudenter.
Høyoppløst bilde - Bla i boken
Anmeldt: Hjem-skole-samarbeid
Unn-Doris K. Bæck jobber som professor i sosiologi ved UiT Norges arktiske universitet og har tidligere jobbet som professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved samme universitet. Bæck har i mange år være opptatt av forholdet mellom hjem og skole og har publisert en rekke arbeider på feltet, både nasjonalt og internasjonalt.
I denne boka knytter forfatteren foreldreinvolvering til perspektivene til Epstein, Bourdieu og Bronfenbrenner, og forklarer hvorfor det er en sammenheng mellom å forstå disse perspektivene og forstå foreldrenes forutsetninger for å involvere seg i barnas skolearbeid og skolegang. Boka er skrevet for grunnskolelærerutdanningsstudenter og pedagogikkstudenter.
Høyoppløst bilde - Bla i boken
Anmeldt: Hjem-skole-samarbeid
Unn-Doris K. Bæck jobber som professor i sosiologi ved UiT Norges arktiske universitet og har tidligere jobbet som professor i pedagogikk ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk ved samme universitet. Bæck har i mange år være opptatt av forholdet mellom hjem og skole og har publisert en rekke arbeider på feltet, både nasjonalt og internasjonalt.