Håndtering av følelser i skolen
hvordan utvikler vi emosjonell kompetanse?
- Format: Pocket
- Antall sider: 218
- Språk: Bokmål
- Forlag/Utgiver: Gyldendal Norsk Forlag AS
- Nivå: Voksen
- EAN: 9788205542068
- Kom i salg: 2. mars 2022
- Utgivelsesår: 2022
- Tittel på originalspråk: Håndtering av følelser i skolen
- Bidragsyter: Bølstad, Evalill (for) ; Skoe, Frederik Ferstad (for)
- Utgave nr.: 2
- Emnekategori: Barne- og utviklingspsykologi, Barneskoler og ungdomsskoler, Psykologi: følelser
399,-
Hva gjør du med eleven som er så sinna at han slår dem som er i nærheten? Eller hva med eleven som er så engstelig at hun ikke svarer når du stiller et enkelt spørsmål?
I møte med barn som sliter med å håndtere følelsene sine, trenger læreren verktøy som bidrar til at både elever og lærere har gode relasjoner og kan lykkes med å lære og utvikle andre skoleferdigheter.
Denne boken fremhever betydningen av emosjonell kompetanse hos små og store i skolen, og hvor viktig grunnleggende ferdigheter i å gjenkjenne, forstå og uttrykke følelser er for mestring av skolehverdagen. Den vil hjelpe deg som jobber med og rundt eleven til å håndtere vanskelige følelser når det er behov for det, slik at følelser ikke kommer i veien for hverken elevens fungering eller klassens læringsmiljø. Boken er i hovedsak rettet mot læreren, men mesteparten av innholdet er like relevant for alle støttespillere i og rundt skolen, som skoleledelsen, Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT), skolehelsetjenesten, barnevernet eller Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk (BUP).
I møte med barn som sliter med å håndtere følelsene sine, trenger læreren verktøy som bidrar til at både elever og lærere har gode relasjoner og kan lykkes med å lære og utvikle andre skoleferdigheter.
Denne boken fremhever betydningen av emosjonell kompetanse hos små og store i skolen, og hvor viktig grunnleggende ferdigheter i å gjenkjenne, forstå og uttrykke følelser er for mestring av skolehverdagen. Den vil hjelpe deg som jobber med og rundt eleven til å håndtere vanskelige følelser når det er behov for det, slik at følelser ikke kommer i veien for hverken elevens fungering eller klassens læringsmiljø. Boken er i hovedsak rettet mot læreren, men mesteparten av innholdet er like relevant for alle støttespillere i og rundt skolen, som skoleledelsen, Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT), skolehelsetjenesten, barnevernet eller Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk (BUP).